Monday, October 6, 2014

HARI RAYA KORBAN

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah  lagi Maha Penyayang
Selawat dan Salam buat Junjungan Rasulullah SAW
Terjemahan;
Dari Anas radhiallahu 'anhu, ia berkata : Saya telah mendengar Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda maksudnya  : Allah ta’ala telah berfirman maksudnya: “Wahai anak Adam, selagi engkau meminta dan berharap kepada-Ku, maka Aku akan mengampuni dosamu dan Aku tidak pedulikan lagi. Wahai anak Adam, walaupun dosamu sampai setinggi langit, bila engkau mohon ampun kepada-Ku, niscaya Aku memberi ampun kepadamu. Wahai anak Adam, jika engkau menemui Aku dengan membawa dosa sebanyak isi bumi, tetapi engkau tiada menyekutukan sesuatu dengan Aku, niscaya Aku datang kepadamu dengan (memberi) ampunan sepenuh bumi pula”. (HR. Tirmidzi, Hadits hasan shahih)
Korban di rumah emak di kampung.
9 zulhijjah 1435
Kredit gambar ; Fatimah Ulfa Adnan.
Sempat ziarah Hj Jumnan ( anak beliau meninggal 7 hari lepas).
Ziarah juga ibu saudara Hjh Sutinah.( ibu Pn Siti)
Sebelah paginya ziarah sepupu meninggal.
Moga semuanya dalam rahmat Allah hendaknya.
Bergambar selepas sembahyang raya.
Alhamdulillah.

Dari Abu Muhammad, Abdullah bin Amr bin Al ‘Ash radhiallahu 'anhuma, ia berkata : Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam telah bersabda maksudnya : “Tidak sempurna iman seseorang di antara kamu sehingga hawa nafsunya tunduk kepada apa yang telah aku sampaikan”. (Hadits hasan shahih dalam kitab Al Hujjah)

SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH SAW.

1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha Kak Ju.. Oh.. balik kampung juga ye. Seronok kan beraya di kampung..