Saturday, April 27, 2013

REPUBLIK TAMAN HIJAU.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
'Langit yang tujuh dan bumi  serta sekelian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah: dan tiada sesiapa pun melainkan bertasbih dengan memuji Nya: akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka.
(maksud ayat 44 surah Al Israa)

Jom ke taman.
Saya zoom buah ciku ni. Heee gelinya ada lava binatang ke tu?
Cendawan yang tumbuh di pohon mati.

Lalat ni duk saja di situ tak gerak-gerak.
17.4.13  suami saya buatkan junjung untuk pokok air mata pengantin ni. 10 hari kemudian  pokok ni dah naik  menjalar tinggi!




Anggur ni pun ada junjung
Suka tengok daunnya.

Ada gaya nak gugur- hujung buah dah warna kuning.
Nabil baru nak tolong-tolong tarik pokok-pokok dah luka!
Tebu.

Kaktus.
Alhamdulillah.

CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH.

4 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Ju,
Minta Nabil pakai sarung tangan sebagai pelindung. Ye lah, mengapa bunga pinky sweet tu namanya air mata pengantin???

che mid said...

Salam, tengah leka tengok buah dan dedaun tetiba disua dengan jari luka Nabil.. isshhh mama ni.. he he

Mama mengundi di mana kali ni?

Daddy Ziyyad said...

Salam MamaJu..

Pokok anggur pun mamaju tanam? bagus tu...Buah ciku? Lamaaaaaaaa sangat tak makan...susah nak jumpa la...hihihi...

Dr Singa said...

meremang bulu tengkuk saya nengok larva itu!!!