Monday, December 3, 2012

JOM NAIK BUKIT! (Taman Botani, Putrajaya)

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Kepunyaan Allahlah segala yang ada di langit dan di bumi dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikannya, nescaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendakiNya dan menyiksa siapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.
(Terjemahan ayat 284 surah al Baqarah)
Pagi-pagi elok bawa tamu berbasikal naik bukit!

Sebenarnya ini tempat biasa- Taman Botani.
Sewa RM 2 sejam, tapi basikal tu kena terimalah seadanya,,,,
Walaupun basikal mereka tidak ada gear untuk naik bukit, mereka tidak mengalah!
Bertemu dengan tram di tengah jalan.
Ada bunga cantik, posing sekejap...
Tak larat naik , jalan kaki...
Memang cantik di atas.
Jangan lupa buat regangan.
Kira ini kemuncaklah....
Dari atas, kelihatan kediaman Perdana Menteri.
Dari sini, kami patah balik, turun!
Di celah pokok Ara- mengintai  kediaman PM.
Berjaya misi  hari ini.( lebih kurang satu jam setengah)

Alhamdulillah.
-

Sebarkan salam dan semarakkan amal.

8 comments:

*SiRibenMerah said...

next time nak join mama ju riadah la.. neh br gaya hidup sehat.. hehehehehe...

citarasa rinduan said...

bestnya mama ju

riadah y byk manfaat

hati riang. penyakit hindar. macam2 lah

afeezz said...

bagus wat aktiviti2 pagi mcm ni. mulakan dengan senaman...

Kakizan Omar said...

mama ju jadi model Putra Jaya buat saya.. :D

Dr Singa said...

saya dah sampai sini!!!

kayuh basikal jugak..
Pavilion Moroko tak pergi?!

Kakzakie said...

Cycling ramai-ramai seronok. Dibuatnya ada yg tak pandai kena berlari agaknya - pengsan kalau kakak:)

Daddy Ziyyad said...

Best!

Insya Allah..akan cuba sewa basikal di sini..:)

Cantik pemandangan nya...

kaknor tmj said...

wow.... sepanjang cuti sekolah ni berbagai2 xtvt Ju dgn tetamu, semuanya best