Monday, September 10, 2012

SYAWAL 23- KAWAN FARAH NABIHAH.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Daripada Abu Abbas Abdillah bin Abbas ra berkata: Aku pernah berada di belakang Nabi SAW pada satu hari, maka Nabi SAW bersabda yang maksudnya " Wahai anak, aku hendak mengajarmu beberapa kalimah; Jagalah Allah nescaya Allah menjagamu, Jagalah Allah nescaya engkau mendapatiNya bersamamu: jika engkau meminta, mintalah kepada Allah: jika engkau meminta tolong, mintalah kepada Allah. Ketahuilah bahawasanya jika umat manusia bersatu untuk memberimu manfaat dengan sesuatu, mereka tidak dapat melakukannya kecuali dengan sesuatu yang Allah tetapkan bagimu dan jika mereka bersatu untuk mencelakakanmu, meraka tidak dapat melakukannya kecuali telah Allah tetapkan bagimu.
Telah diangkat kalam dan telah kering tinta lembaran-lembaran itu ( tintanya)"
(Riwayat Ahmad, Al Tirmizi dan Al hakim)

Kawan-kawan Farah Nabilhah ziarah ke rumah.
Masak apa? hehe senang je, beli satay, lepas tu buat  soto. Buat mi dan kuih muih.
Bila masak mi ni teringat artikel di SAJI ' Alahai mi goreng! '
Ramai budak Sarawaklah..
Buat Pavlova.
Makanlah apa yang ada.
A...(lupalah..),Fatin, Hidayah dan Pauline.
Heh, Hazama ke tu?







Puding Cocktail dan kuah.


Pavlova yang pecah dan anak-anaknya....( memang tak jadi..)
Farah, Wanie dan Jah.
Pertama kali buat, walaupun rupanya teruk tapi Red Velvet ni sedap!


Si manis dari Sabah.

Wanie, Nur Atihra, Bella, Bu dan Jah 
Jelingan tajam..
Alvin dari Sarawak.
Adialh Zulaikha pun datang.
Adilah ambil medic di Iskandariah, Mesir. Mengenainya sejak Farah Tingkatan satu lagi di Sek Sains KS.


Selamat berangkat kembali ke Mesir.

Kepada semua anak-anak, kami ucapkan terimakasih kerana sudi datang.
Meh lagi...

Alhamdulillah.
-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.


4 comments:

Kakzakie said...

Amboi ramainya Kak Ju. Dah macam anak murid nak beraya rumah cikgu dia. Puas juga memasak nampak gaya.

Shakir Azfar said...

Thanks Aunty for the food and hospitality! InsyaAllah, if we have time and chances, we'll definitely go there again! He he he. :)

gadisBunga™ said...

manis manis nye mereka... :)

Adilah Zulaikha said...

Thank you Aunty Ju :) the food was lovely n insyAllah klu pjg umur ada kesempatan bole dtg lg :)