Thursday, September 6, 2012

RAYALAH LAGI...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Ada riwayat yang menyatakan Nabi saw pernah menceritakan bahawa tercatat dalam Suhuf Ibrahim lafaz nasihat dan sangat bermanfaat untuk di ambil pengajaran :;
'Sesiapa yang mengira setiap percakapannya sebagai amalannya, maka akan sedikitlah percakapannya kecuali dalam urusan yang berkaitan dengannya sahaja.
( At Tamhid, Ibn Abd Barr)
Menurut ulama- erti yang tidak berkaitan adalah semua urusan yang haram, syubah dan makruh yang tidak diperlukan percakapan, perbuatan, penglihatan dan fikiran tentangnya.Malah semuanya boleh memudaratkan agama dan iman sahaja.

Ini rumah jiran saya Puan Juliana. Sebenarnya waktu saya ke sini dah pukul 11 malam. Kami baru balik dari meraikan saudara dari Kelantan di Taman Warisan, Putrajaya.
11 malam pun kami redah je..

Tuan rumah berkupiah dan iran-jiran yang lain.

Saya mestilah bawa dua bodyguard ni...


Cantik sungguh kediaman ini.
Jumpa jiran-jiran yang lain.


Tuan lawyer tengah bersyarah...

Mendengar tuan rumah bercerita.

Wah ada BBQ lagi.
Ini di luar rumah. Sebelah pagar tu rumah saya. Rumah kami berkembar.

Kayu dan warna putih mendominasi rumah.

Terimakasih Pn Juliana dan Tuan Syed .



Buku di meja ....Kita semua memang mencari keredhaan Allah...

-
Alhamdulillah.
-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.

3 comments:

Mak Wan said...

Assalamualaikum Mamaju

Musin raya memang tak dapat nak jaga masa ziarah kan.semua orang sentiasa bersedia menanti tetamu pada bila bila masa.
Cantik susunan gambar....akhir sekali "MENCARI KEREDHAAN ALLAH"

Kakzakie said...

Kalau hari minggu lagilah kakak rasa semua rumah jejak tengahmalam pun masih ada tetamu. Letihnyaa kakak mama tak tahan. Tahajuud memang tak terbuat masa macam nie..

BBQ tengahmalam kemasnya bilalah agaknya tu..

Kak Izan said...

Raya jangan tak raya.. :D