Thursday, May 20, 2010

ANAKKU NABIL !

my evening meal!  (Ini tulisan Nabil. saya ambil dari blognya. Petang tadi saya menyediakan kuih talam untuk santapan keluarga...tak sangka pulak Nabil terlebih kreatif! Bacalah kuih talam saya tu 'bercakap'!)

Disebabkan makan petang aku nampak tak begitu menarik walaupun rasanya bolehla tahan, aku buat keputusan yang cukup muktamad, aku jadikan kuih talam (1 colour)yang mak aku masak ni menjadi seorang pemain papan luncur, seperti biasa, aku gembira melihat pasangan roti dan talam ni..... tadi aku terdengar dorang cakap sesuatu..

talam: Ti, hujan lebat la petang ni, nak main macam mane?
roti : aku tak tau la Lam, hari ni macam lebat dari biase je, takde peluang la nak main hari ni.
talam:hmm, nak buat ape ey? bosan la pulokk...
roti :aku rase baik kite bunuh diri je la..
talam: ok jugak tu, kite panggil Nabil nak?

pastu aku terus datang dan aku cakap "ape sebut2 name aku ni? kutuk eh?....kurengss," lantas aku ambik due2 roti dan talam dan aku telan sekaligus.....
 
(Menarik jugakkan?..MAMA)

4 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Mama Ju

pandai mama buat cerita
boleh jadi pelipur lara
he he

Wassalam

Ayah Zain said...

salam mamaju

memang kreatif. boleh buat biz ni heheh

afeezz said...

salam mama : hahahaha... jadi lawak pagi plak....

SiNoMoSa said...

salam mama,

kreatif!