Tuesday, December 2, 2014

DEKO KLASIK

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Selawat dan Salam buat Junjungan Rasulullah SAW.
Dari Anas r.a, katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabdamaksudnya : ' Telah berfirman Allah Ta'ala :
Wahai anak Adam ! Setiap kali engkau berdoa berharap kepadaKu, Aku akan tetap mengampunimu atas segala dosa yang engkau lakukan, dan Aku tiada peduli. 
Wahai anak Adam ! Andaikata dosa-dosa kamu setinggi langi kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampunimu. 
Wahai anak Adam ! Andaikata engkau datang padaku dengan dosamu sepenuh bumi ini, kemudian engkau menemuiKu, pada hal tiada engkau menyekutui akan Aku dengan sesuatu pun, nescaya Aku akan datang kepadamu dengan keampunan sepenuh bumi pula.
Dari Ibn Umar r.a., katanya : " Rasulullah SAW telah memegang bahuku dan bersabda maksudnya : ' Anggaplah dirimu di dunia ini sebagai seorang perantau, atau pengembara.
 ' Maka Ibn Umar berkata : "Jika engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu pagi. Dan jika engkau berada di waktu pagi maka janganlah engkau menunggu petang. Gunakanlah waktu sihatmu sebelum datang waktu sakit. Dan gunakanlah waktu hidupmu sebelum datang waktu mati. "


SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULLULAH

2 comments:

Dr Singa said...

depa kata scone dia sedappp sangat!
sedap tak?

iryantyismail said...

salam kenal...

iryantyahamad.blogspot.com