Thursday, November 27, 2014

MAHA (3)


Dengan nama Allah yang Maga Pemurah lagi Maha Penyayang.
Selawat dan Salam buat Junjungan Rasulullah SAW

Dan katakanlah: "Wahai Tuhanku, Aku berlindung kepadamu dari hasutan syaitansyaitan,
"Dan Aku berlindung kepadaMu, Wahai Tuhanku, supaya syaitan-syaitan itu
tidak menghampiriku". (23:97-98)

MAHA lagi. Ini kali ke tiga saya ke sini. Banyak ilmu yang saya dapat. Gambar- gambar yang tertera adalah  daripada tempat berbeza. Sebenarnya ada  tempat yang tidak saya kunjungi lagi! Tempat ini terlalu luas...
Laman Ternakan dan sekitarnya.
Terletak kira-kira 150 meter. Jalan kaki saja dari tempat permulaan pintu dua.
: `

Sudah dibeli RM 2500.
Kerbau Balau, satu dalam sepuluh ribu. Warna seakan pink. Sebenarnya ini kerbau albino! Nak bergambar RM 5.00
Dan juga mereka Yang berdoa Dengan berkata: Wahai Tuhan kami, sisihkanlah azab
neraka jahannam dari kami, Sesungguhnya azab seksaNya itu adalah mengertikan,
neraka jahannam itu tempat penetapan dan tempat tinggal Yang amat buruk"; (25:65-
66)

Semua lembu besar-besar di sini. Harga antara RM 18,000 
Suami saya teringin benar nak bela kelulut kat taman. Satu sarang RM 750.
Tisu.

Padi.
Dan janganlah Engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup
semula. (26: 87) 
Mardi Cameron Highland.
Biji gandum.
Diperbuat daripada sisi pertanian.
Ia merayu (dengan sesalnya): "Wahai Tuhanku, Sesungguhnya Aku telah menganiaya
diri sendiri; oleh itu ampunkanlah - apalah jua kiranya - akan dosaku". (maka Allah
Taala menerima taubatnya) lalu mengampunkan dosanya; Sesungguhnya Allah jualah
Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (28:16) 
Saya teruja untuk membelinya, tetapi bila banyak pertanyaan yang tidak mendapat jawapan yang memuaskan, saya melupakannya. Macam musim kurma. Ada yang menjual RM 250.

Atas dan bawah. Pokok subang nenek atau pokok Butang Baju Siti Fatimah.
Fig ini berharga RM 250. Diseberang sana RM 580 besar sikit tapi belum berbuah!
Musang King. Sekilo RM 60. Ini RM 137.52. 
Senang buat lempuk guna mesin.
Pokok mentega. Dimakan begitu saja.
Alhamdulillah."Wahai Tuhanku! ampunkanlah bagiku, dan bagi kedua ibu bapaku, serta bagi sesiapaYang masuk ke Rumahku Dengan keadaan beriman; dan (ampunkanlah) bagi sekalianorang-orang Yang beriman, lelaki dan perempuan (dalam Segala zaman); dan janganlahEngkau tambahi orang-orang Yang zalim melainkan kebinasaan!" (71: 28) 


SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH.

2 comments:

Hida Kadiso said...

woww.. banyak gile gamba.. sonok dapat menjelajah MAHA ni..

makcikkantin said...

Dah agak, mesti mamaju pergi ke MAHA. Lembu yg 18K tuuuu....kalau beli simpan dalam rumah ja..:)