Tuesday, April 22, 2014

KOTAK SENI

 Dari Anas bin Malik ra berkata,"Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda maksudnya ; bahwa Allah SWT berfirman,"Wahai anak Adam, selama kamu berdoa dan berharap kepada- Ku, maka Aku mengampuni dosa-dosa lampaumu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, meski dosamu sepenuh langit, namun bila kamu meminta ampun kepada-Ku, pastilah Ku ampuni dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, meski kamu datang kepada Ku dengan dosa sepenuh bumi namun bila kamu menemui-Ku tanpa syirik kepada-Ku, maka Aku akan mendatangimu dengan ampunan sepenuh itu juga. (HR. At-Tirmizy).


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Selawat dan Salam kepada Baginda Rasulllah saw.


Akhirnya KOTAK SENI berjaya direalisasikan oleh pelajar Kolej Mara Banting di Red Bungalow, KLCC!
Allah Ta'ala berfirman: maksudnya"Dan mohonlah pengampunan - kepada Allah – kerana dosamu." (Muhammad: 19)
Allah Ta'ala berfirman maksudnya: "Dan mohonlah pengampunan kepada Allah, sesungguhnya Allah adalah Maha Pengampun lagi Penyayang." (an-Nisa': 106)
Allah Ta'ala juga berfirmanmaksudnya: "Maka mahasucikanlah dengan mengucapkan puji-pujian kepada Tuhanmu dan mohonlah pengampunan kepadaNya, sesungguhnya Tuhan itu adalah Maha Penerima taubat." (an-Nashr: 3)

Allah Ta'ala berfirman lagi maksudnya: "Dan barangsiapa yang mengerjakan keburukan atau menganiaya dirinya sendiri, kemudian memohonkan pengampunan kepada Allah, maka ia akan mendapatkan Allah itu adalah Maha Pengampun lagi Penyayang." (an-Nisa': 110)


Allah Ta'ala juga berfirman maksudnya: "Tidaklah Allah itu akan menyiksa mereka, selagi engkau -Muhammad - masih ada di kalangan mereka. Allah juga tidak akan menyiksa mereka, selagi mereka itu masih suka memohonkan pengampunan." (al-Anfal: 13)



Allah Ta'ala berfirman lagi maksudnya: "Dan orang-orang yang apabila melakukan kejahatan atau mengianiaya dirinya sendiri, mereka lalu ingat kepada Allah, kemudian memohonkan pengampunan kerana dosa-dosa mereka itu. Siapakah lagi yang dapat mengampuni dosa-dosa itu selain Allah? Dan mereka tidak terus-menerus mengulangi perbuatan yang jahat itu, sedang mereka mengetahui."' (ali-lmran: 135) 
Ibnu abbas ra. berkata bahwa rasulullah saw bersabda maksudnya' sesungguhnya Alloh SWT mengampuni beberapa kesalahan umatku yang disebabkan keliru ,lupa, dan karena dipaksa' (Hadist Hasan ini diriwayatkan oleh ibnu Majjah, Baihaqi dan lain-lain)


Terima kasih kepada yang hadir dan memberi sokongan.
Terima kasih kepada yang menderma dan membeli.
Allah sahaja yang membalas budi baik kalian.


SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH.




1 comment:

Daddy Ziyyad said...

alhamdullilah....dah berlangsung pun event nya...moga byk kutipan..t-shirt2 tu ada jual lagi ke?