Wednesday, February 19, 2014

PUTERI HABOUR, JOHOR.

Dengan nama Allah yang Maha Pemuraah lagi Maha Penyayang.
Beberapa minit meninggalkan Kota Iskandar, kami sampai  ke Puteri Habour.
 Masih dalam Nusajaya.


8. Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang saleh mereka mendapat pahala yang tiada putus-putusnya”. (Terjrmahan surah Fushsilat QS. 41:8)



Pinu masuk.

Puteri Harbour Family Theme Park merupakan sebuah taman tema yang dijadualkan untuk dibuka di NusajayaJohorMalaysia pada November 2012. Taman tema ini juga menampilkan bangunan yang bertemakan kartun Hello KittyBob the BuilderBarney & FriendsAngelina BallerinaPingudan Thomas & Friends.
Sanrio Hello Kitty Town adalah taman tema Hello Kitty yang pertama di luar Jepun dengan tarikan dan aktiviti termasuklah pengalaman taman tema interaktif yang berteknologi tinggi. Pengunjung akan merasai mengalaman di Black Wonder, Wishful Studio dan juga Friendship Land yang menyediakan taman permainan dan tunggangan berbentuk cawan teh serta persembahan secara langsung di atas pentas "Purrfect".
The Little Big Club akan menwarkan aktiviti yang interaktif dan tunggangan yang bertemakan karekter kartun yang direka oleh HIT Entertainmentseperti Bob the Builder, Barney, Angelina Ballerina, Pingu dan Thomas & Friends. Tempat ini juga adalah yang pertama di dunia yang menggabungkan kelima-lima karekter kanak-kanak yang popular dengan penyatuan dalam sebuah taman tema. Seperti juga tunggangan yang bertemakan Bob the Builder, kanak-kanak dibolehkan untuk membantu membina rumah-rumah di Bobsville. Selain itu, pengunjung akan dapat menyaksikan persembahan secara langsung oleh Barney & Friends serta menyertai pertandingan menari menggunakan imej janaan komputer (CGI) mengenai Angelina Ballerina.
Menariknya, tempat ini juga menyediakan suatu pengalaman makam malam yang bertemakan animasi yang bernama LAT’s Place. Perkara ini adalah berdasarkan kepada cadangan kartunis Kampung Boy iaitu Dato’ Mohammad Nor Khalid.[1]
Taman tema ini dijangka mencapai 500,000 pengunjung menjelang tahun pertama operasinya. Taman tema ini juga mengandungi empat tingkat yang berkeluasan 80,000 meter persegi
(sumber Wikedepia)

Emak ikut sama.
Kami hanya singgah sebentar- berkenalan....
Tak ke mana pun.
Hanya melihat bot-bot mewah berlabuh,

33. Siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang saleh dan berkata: “Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri?” (QS. 41:33)

Hello Kitty Putteri habour adalah indoor theme park bertaraf antara bangsa. Mana kala Legoland adalah theme park outdoor dan indoor bertaraf antara bangsa yang pertama di Malaysia.

Harga Tiket Masuk ke Hello Kitty dan The Big Club(Bob The Builder, Thomas the Train,Pingu dll)

Harga Ticket

AttractionTicket TypeRegular PriceWith MyKadDiskaun
Sanrio Hello Kitty TownAdults / ChildrenRM 65.00RM 50.00
-TIADA-
The Little Big ClubAdults / ChildrenRM 65.00RM 50.00
-TIADA-
2 Park PassAdults / ChildrenRM 110.00RM 85.00
OFF RM15
* MyKad dan Mykid diperlukan untuk harga tiket warganegara Malaysia

Gambar -google
Masa ni dah hampit jam 7.
Boleh duduk-duduk sini saja.

34. Dan tidaklah sama kebaikan dan kejahatan. Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia. (QS. 41:34
Gambar -google

Lat's Place

- Taman Tema Keluarga Puteri Harbour, Johor

- Operasi: Dibuka setiap hari

- Tempahan: +6072913550, +6072913550 atau layari www.latsplace.com.my

- GPS: N1 25.0 E103 39.5
http://zonfiniti.blogspot.com/

Ada tempat makan best! mesti cubakan?
  • Ticket
     
    Price
     
    Quantity
     
    ADULT VEGETARIAN MEAL- DINNER
    ?
    RM 70.00
     
    CHILD VEGETARIAN MEAL- DINNER
    ?
    RM 50.00
     
    ADULT NORMAL MEAL- DINNER
    ?
    RM 70.00
     
    CHILD NORMAL MEAL-DINNER
    ?
    RM 50.00
     
Cer tengok budak Afiqah tu apa dia buat?


35. Sifat-sifat yang baik itu tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang mempunyai keberuntungan yang besar. (QS. 41:35)

36. Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (QS. 41:36)
Ada pejabat jual botlah.....



Baliklah dulu, nak sembahyang magrib...

37. Dan sebagian dari tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah malam, siang, matahari dan bulan. Janganlah bersujud kepada matahari dan janganlah (pula) kepada bulan, tetapi bersujudlah kepada Allah Yang menciptakannya, jika kamu hanya kepada-Nya saja menyembah. (QS. 41:37)
Eh , ada tempat tunggu bas!
-

Alhamdulillah. Insyallah akan datang lagi,


Sebarkan senyum sebarkan salam.
Taat Allah Taat Rasulullah.


1 comment:

pt ส่าหรีสี said...

Assalamualaikum mama,
famili mama memang sangat sporting, jalan ramai-ramai...best sungguh