Tuesday, November 12, 2013

DARI ANDALUSIA KE PUTRAJAYA.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Sekiranya Kami turunkan Al Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan ( ingatlah) misal-misal perbandingan ini. Kami kemukakan kepada umat manusia supaya mereka memikirkannya.'
(maksud ayat 21 surah Al Hasyr)


Masih lagi dengan PIIACUF di Putrajaya. Menarik tentulah dari cerita dari Andalusia.



Tertarik dengan reka letaknya.
Kononlah di Andalusia.


Antara bijak pandai zaman dahulu.


Ini pengacara baru TV Hijrah. Dia akan muncul dengan kisah bersiri dari Sepanyol. Menariknya dia orang Sepanyol dan Muar!!

Di luar khemah Andalusia ada khemah lain dari negara China, Iran, Indonesia, Morocco 
Iran dengan jubin yang cantik dan permaidani.
Iran.


Suami saya tertarik dengan baju Morocco( yang ada topi sekali). Harga pun ok.

Morocco.
Saya berkenalan dengan rakan kongsi Msia Morocco.Mereka pengedar tunggal di sini.
Pinggan ini berharga RM 1000 lebih. Buatan tangan.



Malaysia dengan seni khat, Kufi, produk Putrajaya dan Kementerian Pelancungan.
TV Hijrah sebagai penganjur bersama.
Suka sangat dengan gambar dalam khemah Andalusia ni.


Orang kuat Sri Munawarah
Gerai jualan pun banyak. Saya bersama bos Sri Munawarrah.
Baju-baju di sini cantik-cantik. Hari ni harga runtuh!
Ada orang beli berbeg-beg banyaknya. Harga sehingga 70 %.


Nampaknya saya macam tertarik dengan barang-barang dari Morocco.

Gambar yang saya ambil dari celah khemah...

Alhamdulillah.

'Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, disediakan bagi mereka Syurga-Syurga Firdaus sebagai tempat tetamu ( yang serba mewah). Mereka kekal di dalamnya dengan tidak ingin berpindah daripadanya.'
(maksud ayat 107 surah Al Kahfi)



SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH.





8 comments:

JunAina said...

MamaJu alhamdulillah...kalau dpt pergi tempat2 macam ni sambil jalan2 boleh tambah ilmu.

Al-Manar said...

Bertuahlah dapat ketempat seperti itu. Catatan sebegini elok menjadi buku peringatan untuk anak anak selain berkongsi dengan pembaca. Syabas

Daddy Ziyyad said...

Salam Mamaju..

Terlepas saya event ni...
Busy bebenor sekarang ni saya...dengan anak anak yg tak berapa sihat...musim batuk demam...

Pinggan tu mahal betul...Mmg kena simpan dalam almari showcase...hihihi

Hjh Noralenna Abbas said...

Hebat, Ju di Morocco dan Andalusia Hi Hi

makcikkantin said...

bestnya mama ju berpeluang melawat ......

che mid said...

Salam mama

Dah agak mama akan buat entri ni. CM memang ke putrajaya ada program di MITI, tapi tak sempat ke piiacuf sebab berkejar balik..Deeja tak boleh ditinggal lama.. memang rasa rugi sbb dah dekat sangat aduhai..

Dr Singa said...

alaaa..
habis dah event ni!!!???
tak de tenet tiga empat hari ni ni lah ruginya..

saya pun berdarah muar.. darah spanyol je yelek..

Kakzakie said...

Kalau kakak dekat agaknya kakak borong juga jubah/tudung Munawarah tu Kak Ju. Kak Ju banyak memborong ke?