Friday, February 22, 2013

TAMU

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Dan segeralah kamu kepada ( mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan ( mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa.'
Iaitu bagi orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah da orang-orang yang menahan kemarahannya dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang. Dan ( ingatlah)Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara baik.
(maksud ayat 133 , 134 Surah A Li Imraan)
Tamu ni anak saudara dan cucu-cucu.

Masa berlalu,  pejam celik mereka pun dah jadi orang kanan perubatan dan perundangan.

'Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampunakan dosa mereka dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa selain Allah dan mereka juga tidak meneruskanperbuatan keji yang mereka telah lakukanitu, sedang mereka mengetahui ( akan salahnya dan akibatnya.)
Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka dan Syurga-Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang yang beramal.
(maksud ayat 135, 136 surah A Li Imraan)

Ustaz Rajib dan Najwa.

Ini cikgu Radiah, adik suami.
' Dan ( tiap-tiap ) makhluk yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah
iaitu satu ketetapan (ajal)  yang tertentu masanya ( yang telah ditetapkan oleh Allah...'
(maksud ayat 145 surah A Li  Imraan)
Tersenyum riang- Arifah- anak saudara.
Mesti suruh ambil gambar melompat!

Seronok bila berkumpul boleh masak macam-macam. Hehe tapi cucu- cucu suka pavlova!

Buat dua mana cukup! 
cucu comel.
Adlina anak saudara.
Tunku Zaidah , suami , ibu dan anak-anak pun ke rumah. Ini keluarga ipar saya.

Alhamdulillah.
'Wahai Tuhan kami, AMPUNKANLAH DOSA-DOSA KAMI DAN PERBUATAN KAMI yang melampau-lampau dalam urusan kami dan teguhkanlah tapak pendirian kami ( dalam perjuangan) dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir.'
(maksud ayat 147 Surah A Li Imraan)





4 comments:

nadz said...

Assallamualaikum mama Ju,
Cucu 2 orang comel lote..
mama Ju..boleh bagi resepi masakan pavlova tu..nampak berkhasiat dan sedap..nak masak kat cucu..first time tengok ni..

Hjh Noralenna Abbas said...

Ju,
Boleh saya bertamu di rumah Ju?

azieazah said...

Rasanya Pavlova tu, bukan budak budak jer yg suka...

Marya Yusof said...

As salam mamaju,

Indahnya pertemuan... Rindunya nak berkumpul ramai begini... Suka header tu! cantik! :))