Thursday, December 6, 2012

LAMAN JEPUN YG PALING CANTIK! (Bukit Tinggi)

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'(iaitu) orang-orang yang berdoa dengan berkata " Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman, oleh itu ampunkanlah dosa-dosa kami dan peliharalah kami dari azab neraka".( Dan juga ) orang-orang yang sabar( dalam menjunjung perintah Allah) dan orang-orang yang benar (perkataan dan hatinya) dan orang-orang yang taat (akan perintah Allah) dan orang-orang yang membelanjakan hartanya( pada jalan Allah) dan orang-orang yang beristiqfar( memohon ampun)pada waktu sahur.'
(Terjemahan ayat 16 dan 17 surah A Li Imraan)
Laman Jepun ini terletak di Colmar, Bukit Tinggi.
Ikut jalan ke Berjaya Hill Resort. Jumpa arahan ke Colmar terus masuk. Bayar RM 12 seorang.
Boleh bersenang-sennag dulu di Colmar lepas tu naik tram ke Laman Jepaun ini.
Tinggi! Ini gambar sebelum naik tangga ke Laman ni.
Lepas naik tangga, menapak lagi....jauh juga...
Ha dah sampai ni....
Ikut arahan ke Laman Jepun. Lain kali kenalah ke Botanical Garden- 
Cantik, tenang, sejuk,  banyak batu-batu besar disepanjang jalan. Berlumut-lumut. Memang cantik!
Tapi menapak naik lagi...
Sampai di pintu gerbang. Tak taulah nak cakap ....
Ikan mengalu-galukan  kedatangan kami.
Mula menikmati keindahan.... SubhanaAllah.
Mestilah gambar-gambar.
Sampai di rumah teh. Boleh sewa baju kimono RM 20.
Mata air bermula di sini.
Cantik kalau pengantin buat photoshoot di tenpat ini.


Alhamdulillah.
Rasa nak berlama-lama di sini.

11 comments:

ieda said...

cantiknyee tmpt nie
percaya atau tidak saya x pernah sampai kak ..
lalu2 x terlintas nak singgah
kalau nak singgah kena ada perancangan kan ..
huhuh

Kakizan Omar said...

Tengok pun dah best... belum pernah pegi lagi.. :D

Teratak Hami said...

tempat yg teringin nak pergi tapi entah bila agaknya? Dulu ada gempa2 kat sini, tu yg seram skit !!!

Hjh Noralenna Abbas said...

Saya pernah ke sini. Masa tu belum ada blog nak bercerita.

sonata anak kancil said...

Cantik ! Belum pernah sampai dan ntah bila nak sampai sini

afeezz said...

saya penah smpi kat sini... tak larat nak naek bukit yg tinggi tuh.. hehehe

Daddy Ziyyad said...

Ohhh..saya pernah ke sini sekali...Tapi tak masuk ke dalam Taman Jepun ni...tak tahu pula boleh sewa kimono..Nak pergi la nanti, nak suruh mommyZZ pakai kimono! haha

azieazah said...

Ohhh sangat teruja tengok lawatan Mama Ju ke sini. I wish, dapat pegi suatu hari nanti!

TUN TIJAH said...

saya macam tak berani nak naik bukit yang tinggi itu...huhu.
cantik header blog tuh.

MulutPayau said...

bestnya..teringin nak pergi...

razijohari said...

TQ Tourist Guide.....next time stay at Hotel...boleh lama skt!