Friday, December 21, 2012

BACA

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Allah tidak suka kepada perkara-perkara buruk yang dikatakan dengan berterus terang (untuk mendedahkan kejahatan orang) kecuali oleh orang yang dianiayakan. Dan ( ingatlah) Allah sentiasa  mendengar lagi Maha Mengetahui.'
(Terjemahan ayat 148 surah An Nisa Juz 6 )
Januari 2013.

Januari 2013 - ketahui cerita Chef Adu anak kelahiran Bugis, India dan Cina .
Januari 2013. Kisah petikan menarik dari tahun 1920!
Ingin tahu lawak tahun 20an-40an, 50- 60an, 70-90an.
Januari 2013.


Disember 2012.

Jom baca.
Alhamdulillah.
'Jika kamu melahirkan sesuatu kebaikan atau kamu menyembunyikannya atau kamu memaafkan kesalahan ( yang dilakukan terhadap kamu) maka sesungguhnya Allah adalah Maha Pemaaf lagi Maha Kuasa'
(Terjemahan ayat  149 surah An Nisa)

-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.
Fikir dan zikir..


4 comments:

Daddy Ziyyad said...

Salam MamaJu..

-lawa header baru..:) Cuma gambar mamaju takde dalam tu

- Kena beli Reader Digest tu..best of the best punya edition..:)

- Bagus kan majalah Anis tu utk wanita especially..saya nak belikan lah utk wife saya, Fiza..:)

zino said...

macam2 majallah.. kekadang rajin kekadang tak berapa nak rajin membaca ni..

Supiah Abu said...

Ada lg satu tertinggal mamaju....majalah al-USTAZ....bnyk ilmu n info

مسافر اسلام said...

Assalammualaikom wbt Mamaju...
Banyak membaca banyak juga pegetahuan....nanti boleh kongsi bersama, InsyaAllah