Monday, November 5, 2012

SELAMAT BER' SPM' FATIMAH ULFAH ADNAN!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pemyayang.
Anakku Fatimah Ulfah bt Adnan.
Selamat menjalani peperiksaan SPM 2012.
Doa banyak-banyak, selawat banyak-banyak- mama dan abah ,adik beradik, atuk juga pakcik makcik  doakan Ulfa dapat  menjawab segalanya dengan terbaik. Amin.

Satu-satunya cucu atuk yang mengambil SPM tahun ini.

Berjumpa cikgu Radziah  pagi Ahad.

Makan-makan di Chempaka Rimba, Bangi sebelum kembali ke asrama.




Moto? Sempat lagi..


InsyaAllah, yang terbaik. Amin.
Doa dari blog Atuk PHD http://atuk-phd.blogspot.com


DOA IBU BAPA UNTUK ANAK SEDANG MENGHADAPI PEPERIKSAAN

Ya Allah, Ya Tuhan Kami,
Kami mohon keampunan Mu, kami mohon kerahmatan Mu, kami mohon taufik dan hidayah Mu Ya Allah.

Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Kau ampunkanlah dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, dosa anak anak kami, dosa saudara mara kami, dosa ahli keluarga kami, dosa guru guru kami dan dosa semua kaum muslimin dan muslimat.

Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Permudahkan urusan kami di dunia dan urusan kami di akhirat. Jadikanlah kami manusia yang sentiasa bersyukur kepada Mu. Jadikanlah kami manusia yang sentiasa mencintai Mu Ya Allah. Ya Allah, jadikanlah apa yang kami lakukan ini sebagai suatu amal ibadah yang diterima oleh Mu.



Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Ikhlaskan hati anak anak kami untuk mempelajari ilmu Mu. Tetapkan niat dihati mereka agar apa yang mereka lakukan ini semata mata kerana Mu Ya Allah. Semata mata kerana Mu Ya Allah. Semata mata kerana Mu Ya Allah. 

Ya Allah,
Kami mohon kepada Mu, permudahkanlah mereka faham apa yang diajar oleh guru-guru mereka ketika mereka berada di dalam kelas. Lapangkanlah dada mereka untuk menerima ilmu Mu Ya Allah.

Ya Allah,
Anak anak kami sedang menduduki peperiksaan SPM Ya Allah. Kami mohon kepada Mu Ya Allah, bantulah anak anak kami dalam peperiksaan yang sedang mereka hadapi Ya Allah.

Ya Allah,
Peliharalah kesihatan anak anak kami dihari peperiksaan. Permudahkanlah mereka menjawab soalan ketika peperiksaan. Berikanlah ketenangan kepada mereka ketika menjawab soalan, jauhilah mereka daripada perasaan resah dan gelisah ketika menjawab soalan peperiksaan. Dorongkanlah hati mereka untuk menjawab setiap soalan sepertimana skema jawapan.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Lembutkanlah hati pemeriksa yang memeriksa kertas jawapan anak kami nanti. Dorongkanlah hati dia untuk memberi markah yang lebih kepada anak anak kami. Tutuplah matanya daripada melihat kesalahan yang anak kami lakukan.

Ya Allah,
Berilah keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan anak anak kami. Mudah-mudahan dengan keputusan yang cemerlang ini, mereka dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi lagi, semoga ia sebagai pembuka jalan untuk mereka menjadi hamba Mu yang soleh dan menghampirkan diri mereka kepada Mu.

Jadikanlah anak anak kami pelajar yang cemerlang Ya Allah, cemerlang di dunia dan cemerlang di Akhirat. Kami mohon kepada Mu, Kau perbaikilah akhlak anak anak kami. Jadikanlah mereka pelajar yang cemerlang dan mempunyai sahsiah diri yang baik. Tanamlah sifat mahmudah dalam diri mereka dan buanglah sifat mazmumah dalam diri mereka.

Ya Allah,
Jadikanlah anak anak kami seorang pemimpin di kalangan orang yang bertakwa. 

Ya Allah,
Apa yang kami doakan ini bukan untuk diri anak anak kami sahaja, tetapi apa yang kami doakan ini juga untuk anak anak sahabat ku Ya Allah. Berikanlah mereka kejayaan yang cemerlang di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,
Sesungguhnya, anak kami inilah harapan kami. Kami mahu mereka Berjaya Ya Allah. Kami mahu mereka mengubah nasib keluarga kami Ya Allah. Berikanlah taufik dan hidayah Mu yang berkekalan Ya Allah.

Ya Allah
Dengan kecemerlangan anak kami ini, moga akan  bertambah iman kami kepada Mu Ya Allah

Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh Ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya Ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli Syurga Ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke Syurga Mu Ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke Neraka Mu Ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah Ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu Ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami Ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya. 

Bantulah kami Ya Allah.

Amin Ya Allah, Amin Ya Rahman, Amin Ya Rabbul Alamin.

9 comments:

Mak Wan said...

MakWan doakanadik Fatimah tenang sepanjang berjuang d medan peperiksaan kali ini dn berjaya dengan cemerlang

afeezz said...

assalamualaikum ulfa

semoga berjaya dalam SPM.

p/s : SPM tak lepas lagi, camner plak leh konvo tu? siap berjubah lagi.. hehehe

razijohari said...

Moga dipermudahkanNya.......Gud luck!

Kakzakie said...

Doa dari auntie moga Ulfa beroleh kejayaan, diberi ketenangan dan dipermudahkan sepanjang periksa ini.

psst: istighosah tu macam sambutan haul Kak Ju. Ada Yasinn, tahlil bacaan asma'ulhusna. Dah tu makan hihi..

mamawana said...

Salam,

Moga sukses utk anak2 kita semua. Insy'allah

Daddy Ziyyad said...

Selamat berjuang dan semoga berjaya dgn cemerlang buat Fatimah Ulfah...:)

Usaha, doa & tawakal.

kaknor tmj said...

utk Fatimah Ulfa,
Belum terlambat lagi utk mcikNor doakan agar Ulfa tenang menghadapi peperiksaan SPM, insyaAllah,,,kejayaan cemerlang bakal menjadi milik Ulfa

mahayudinmohamadnor said...

Assalamualaikum Puan. Saya mohon share doa ini. Jazakallah Khairan kasira.

ainhany said...

salam mamaju,

selamat berjuang buat anakanda Fatimah, buat yang terbaik dan doa kami ber
sama mu.. Dah graduan tu...insyAALLAH

Bertuahnya anak2 sekarangkan...apabila mereka di dewan peperiksaaan, ibu ayah pula terus munajat...Rahsia kejayaan anak bila direstui dan doa dikabulkan ilahi...amin.