Tuesday, November 27, 2012

LAMAN KUDA, PRECINT 5, PUTRAJAYA.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Lotus Evora milik Tun Mahathir di Taman Equastrian, Putrajaya.
Ini kuda Tan Sri Razak. Ada photoshoot majalah Hijabista.
.
Kredit gambar  kereta kuda di atas kepada Ahmad Idzham Mohd Nor.
'Victory carriage' dihadiahkan kepada Taman Equastrian, Putrajaya ( Daripada Tun Mahathir)
Beliau berkeliling Putrajaya  sehingga Masjid Putra sebelum kembali ke Lotus nya.
Khabarnya kereta kuda ini akan digunakan untuk menjadi tarikan pelancung.
. Orang ini di sambut hebat sebelum menaiki kereta kuda ini.
Matahari dah tinggi.. Padang kuda.

Kami ke kandang kuda. Menurut Nabila, Tun Mahathir ada 11 kuda di sini.
Nabila, Executive di sini.
Kuda-kuda di sini nampak manja.
Taman Equstrian ini duduknya di belakang PICC.

Alhamdulillah.

EKUESTRIAN PARK PUTRAJAYA
Our Riding School is open to public and students of all ages are welcomed.

Operation Hours7:45am - 1145am
4:15pm - 7:15pm
(Close on Mondays)

Tel            03 - 8881 1271      (Nashilda)
FaxFax: 03 - 8888 8699

  • Minimum age for children to start lesson is 7 years old (height is also a considering factor).
  • Riding helmets are available for rental

1. RIDING RATES
RATESDURATION
Riding lesson with instructor (Minimum of 2 riders each group)RM 60.0045 min
Private lesson with instructorRM 70.0045 min
Horse rental (per ride)RM 50.0045 min
Pony RideRM 20.0020 min
Escorted hacking (Minimum of 2 riders each group)RM 60.0045 min


2. RIDING PACKAGES
RATESLESSON
Beginners PackageRM 380.002 per week (8 lessons)
Group Lesson PackageRM 430.002 per week (8 lessons)
Private Lesson PackageRM 500.002 per week (8 lessons)

13 comments:

Dr Singa said...

saya tak pernah sampai sini...jeng jeng.. jenggg.. terima kasih kerana beri saya idea!

cantik kereta Tun!
nampak ke tidak Tun hari tu sebenarnya?

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

saya pun tak pernah sampai lagi...

kaknor tmj said...

salam Ju.

macam2 ada di Putra Jaya, tk kerana info2 yg diberi

afeezz said...

takut nak naek kuda....

azieazah said...

Saya teringin nak pegi melawat. Saya suka kuda.

Ayah Zain said...

salam mamaju

agak2 bila kita nak jenjalan bersama-sama yer

Hjh Noralenna Abbas said...

Terima kasih, Ju, bawa kami jalan-jalan di Putrajaya.

Kakzakie said...

Wah... tengoklah kerete Tun M. Boleh tahan cantik.

makchaq said...

Makchaq kat sini pun tak pernah sampai lagi.. hujung minggu malas nak bergerak..

Daddy Ziyyad said...

cantik kereta Tun M ! :)

TQ mamaju bawa pembaca menjelajah serata Putrajaya ni..saya memang la sah sah tak pernah sampai ke kawasan ada kuda ni..

Kalau kita saja saja nak dtg lawat sebagai orang awam, boleh ke mamaju? sebab mamaju ke sana sebab anak mamaju eksekutif di sana kan? Teringin nak kasi anak saya pegang kuda...hihihihih

Papa Mifz said...

banyak nyer kuda Tun M yer...Tun M umur dah lanjut pun masih kuat utk berkuda kan...

TUN TIJAH said...

Cantiknya gambar-gambar tu.Kalau pergi waktu malam, memang sangat menarik. Sesekali menikmati kopi di Mangiamo Cafe pun, sangat nyaman.

Marya Yusof said...

As salam mamaju,

Lama tak menjenguk ke sini... Dulu tgk dari jauh je laman kuda ni masa hubby kerja di Putrajaya dulu... Tun M mmg suka axtvt berkuda, sukan kegemaran beliau... Dgrnye beliau tak suka main Golf, padahal itukan pemainan org2 kaya...hehehe... GOLF- Golongan Orang Lemah Fikiran..