Monday, November 26, 2012

BAWA TAMU KE TAMAN ALA EROPAH, PUTRAJAYA.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Patutkah mereka menutup mata dan tidak memerhatikan ( kekuasaan Allah pada) burung-burung yang terbang di atas mereka, ( siapakkah yang menjaganya ketika) burung-burung itu mengembangkan sayapnya dan mengatupnya?) Tidak ada yang menahannya ( daripada jatuh) melainkan (kekuasaan) Allah Yang Maha Pemurah. Sesungguhnya Ia Maha Melihat serta mmengetahui akan tiap-tiap sesuatu.'
(terjemahan ayat 19 surah Al Mulk 29)
Masih ingat lagi dengan taman ala Eropah di Putrajaya?
Kali ini saya bawa cikgu Radziah dan keluarga ke sini.
Gambar terakam pada jam 6 petang.
Saya suka lihat awan!
Kami bawa satu basikal. Cukuplah untuk jalan-jalan di sekitarnya.
Taman ini sebenarnya dinamakan Taman Saujana Hijau terletak di Precint 11.
Gambar- Muzakkir sedang mendaki bukit di celah pohon pine.
Inilah cikgu Radziah dan suami.
Hehe sebenarnya ipar saya....
Arifah Mohd Yatim seronok menikmati alam.
Saya sangat suka dengan bunga ini. 
Waktu petang, mulanya agak terik- kami jalan-jalan di Taman Inggeris sahaja.
Sekeluarga.
Saya pun nak posing juga.
Terjumpa 3 pasang pengantin sedang  photosho0t.
Walaupun kami hanya berlegar di sekitar tempat ini, tapi tetamu-tetamu tu nampaknya puas hati.

Alhamdulillah.

11 comments:

afeezz said...

assalamualaikum mama

wah.. mama pon bole jadi wedding photographer nampaknye... hehehe

My Life said...

assalamualaikum mama :)

wedding photographer untuk abg afeez.. hehehehe :)

nanti bawak azie ke sana :)

rindu mama :)

azlina said...
This comment has been removed by the author.
azlina said...

assalamualaikum kak...
wah...cantiknya teringin nk jln2 ke sana...tak berkesempatan kak...
cuti2 cek abg sbk berkerja...
namun apapun tetap bersyukur dgn rezeki pemberiaan Allah..
hajat di hati agar suatu hari nanti nak jalan2 cari iman..insyaallah..

atuk baik said...

Assalamualaikum Mama Ju

"Saya pun nak posing juga"
pasangan ini pun pengantin juga...

Daddy Ziyyad said...

Salam mamaju..

Buat outdoor photoshoot wedding kat sini mmg cantik kan...

Bila la saya nak ke sini naik basikal..hihihih

*SiRibenMerah said...

salam mamaju..
cantiknya taman ini..
saya blum penah smp lagi..
InsyaAllah nk kne g berposing di sini jugak nnt.. hehehe~

Kakzakie said...

Awan pun cantik. Untunglah pasangan pengantin mesti dapat gambar yg cantik-cantik.

Dr Singa said...

sekali klik saya sudah terpikat dengan blog ini


:)

Kesuma Angsana said...

mmg cantiklah kat sini

azieazah said...

Suatu hari saya pun nak berbasikal di situ.