Tuesday, October 9, 2012

SETEM MEMPERINGATI 750 TAHUN MELAKA / HARI POS SEDUNIA

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
"Katakanlah ( Muhamad)' Jika kamu  mencintai Allah, ikutilah aku , niscaya Allah mencintaimu dan mengampuni dosa-dosamu' Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang."
(terjemahan  ayat 31 surah  A li Imran)




Selasa 9/10/12 adalah hari Pos sedunia.
Sampul surat hari pertama - memperingati 750  tahun Melaka. Ada tiga jenis setem yang dikeluarkan.
Setem 50 sen, 90 sen dan 750 sen.
Seingat saya, saya mula meminati setem ketika bersekolah rendah. Masa tu abah bertugas sebagai Guru Besar-  Abah ada banyak setem!
Dulu ada setem 10 sen.

Masa berlalu, saya pandai bertukar-tukar setem. Ada  juga yang saya beli.




Buku setem pertama saya. 

Ini buku setem Farah Nabihah masa darjah empat.
Isinya -- hehe setem-setem daripada buku setem saya!

Semasa Putera Wiliiam ke Malaysia, sampul surat hari pertama juga dikeluarkan.


Anda meminati setem?

-

5 comments:

razijohari said...

.....memories

mamaina said...

SAya suka stem..dulu selalu kumpul dgn kakak2. now anak2 suka. masalahnya susah nak cari album stem sekarang. merata cari belum jumpa. kena cari lagi.

TiranaAduka said...

salam sis.

Pengumpul stem upanya sis ni.wah leh..kita tukar2 sis..pe kata?

Pekabr di hari ini?

kaknor tmj said...

Assalamualaikum Ju,

Banyak hobi Ju rupanya, setem2 lama ni mahal harganya

Anonymous said...

salam..sy pn pminat setem..da ssh nk jmpe pengumpul setem skang kan..sy join SODA jd setiap kali kluaran akn dpt setem ari ptama..bset jgk kl dpt tkr2 setem...ni emel sy..su_cengek@yahoo.com