Monday, September 3, 2012

SYAWAL 16- NAIK CRUISE DI PUTRAJAYA.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pemurah.

'Kitab Al Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya ( tentang datangnya dari Allah dan tentang seumpamanya) ia juga menjadi petunjuk bagi orang-orang yang ( hendak) bertaqwa.Iaitu orang yang beriman kepada perkara-perkara ghaib dan memdirikan sembahyang serta membelanjakan sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka.Dan juga orang-orang yang beriman kepada kitab Al Quran yang diturunkan kepadamu (wahai Muhamad) dan kitab-kitab yang diturunkan dahulu daripadamu serta mereka yakin akan (adanya) hari akhirat ( dengan sepenuhnya). Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang berjaya.'
(terjemahan ayat 2-5 surah Al Baqarah 1)
Salah satu tumpuan pelancong di Putrajaya ialah menaiki cruise menyusuri  tasik Putrajaya.
Inilah cruise! Jika menaiki cruise antara jam 10- 12 bayaran hanya RM 15. Masa lain RM 30.
Arab semualah....seronok tengok suami  bercakap  Arab dengan mereka
Kami menaiki cruise bersama kira-kira 30 pelancong dari Arab Saudi dan Kuwait.




Di dalam cruise ada sesi taklimat mengenai Putrajaya. Selepas tu diberi peluang menikmati keindahan atau mengabadikan   kecantikkan Putajaya
En Adnan dan tiga gadis berpurdah yang tinggal......
Keindahan Masjid Putrajaya.


Berteleku di pelantar cruise/
Masjid Besi. Baru ni nampak tempat bot/ cruise berlabuh.




Menaiki tangga untuk ke atas. Di bahagian belakang disediakan kerusi , boleh menikmati deruan ombak.....

Atas cruise.



Walau cuma 20 minit dan perjalanan hanya setakat Masjid Besi dan berpatah balik, kami tetap berpuas hati.
Ada juga saya bergambar dengan pelancong dari Arab Saudi ni.


Alhamdulillah.
( Sebelum dan sesudah  menaiki cruise, Amirah dan En Adnan  meneruskan aktiviti berbasikal)
Gambar berhampiran terminal cruise.

-

Sebarkan salam dan semarakkan amal.




6 comments:

KAMATO said...

Salam, seronok tu.... saya walaupun bekerja kat putrajaya tak naik lagi cruise tu, salam aidilfitri, maaf zahir dan batin

razijohari said...

Best ni.....blh ajak anak2 nnti....

kaknor tmj said...

Salam Ju,

memang best nsmpaknya, nak ajak anak naik cruise ni lah

afeezz said...

ASSALAMUALAIKUM MAMA

kat maner nak naek cruise ni>?

Saya Disini said...

xtau pon ada cruise ni

Kakzakie said...

Oh... kakak tak tahu pun ada cruise di sana.