Tuesday, April 24, 2012

ISTANA LAGI..

2 Jamadil Akhir 1433
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
'Sesiapa yang membaca sepuluh ayat, ayat-ayat surah al Baqarah di awal siang nescaya ia tidak di dekati oleh syaitan sampai petang, jika dibaca waktu malam nescaya tidak akan mendekatinya sampai pagi.. Tidak akan dilihatnya apa-apa yang buruk menimpa keluarganya atau hartanya.'(riwayat Al Durami dan Al Baihaqi)


Istana Negara Lama di Jalan istana dekat Bukit Petaling, Kuala Lumpur.
Ukiran cantik tempat YDA bersemayam.
Kepala langsir(Pelmet) pun ada ukiran.
Gambar-gambar yang diPetuan Agung.
Bila YDA baru dilahirkan?
28 November, 1927.
Muskat.
Muskat dan bintang kebesaran.
Bunga emas. 
Bersiar-siar di taman.
Turun tangga, ada kolam dan padang.
Persekitaran yang menarik.
Nun di sana kelihata KLCC
Alhamdulillah dah selesai...
Mangga pagar utama.
Bersembahyang di sini. Surau terletak di belakang Istana (luar pagar.) bersebelahan  gerai-gerai  ikan bakar.
Orang kata ikan bakar di sini sedap!
Kesemua gerai menjual ikan bakar, harga berbeza-beza....gerai pertama RM 10.00 seekor ikan kembung, gerai kedua RM 7.00. Mahallah...


Alhamduillah.

Ya Allah , sesungguhnya aku berlindung padMu dari kekafiran dan kefakiran, aku berlindung kepadaMu dari azab kubur, tiada Tuhan selain Engkau. Amin.

-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.

6 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum MJ...

tak payah pergi pun tak apa dah rasanya. Tengok gambar dan baca coreta MJ pun dah cukup rasanya. :)

Kakzakie said...

Seronoknya. Kakak tak pernah sampai sini lagi. Tu Nabil nak berlari kemana? hihi...

Ikan kembong bakar kalau seekor 10 ringgit baik buat sendiri Kak Ju...

kakchik@ella said...

KC pun plan nak gi Pameran tu tapi belum sempat lagi. Ikan Bakar Bellamy mmg best tapi kena btl2 pilih, sbb kat situ byk gerai, kan.

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

betul kata Kak Cik
tapi kena pergi nanti tu...

Marya Yusof said...

As salam MJ,

Dulu selalu lalu je depan istana xpernah singgah pun... Agak2 klau istana kena rompak berapa billion duit rakyat hilang ek...hikhikhik ;)

Nauzubillah~

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

wah besnye!

;)