Tuesday, December 13, 2011

BILA ABBY FANA BERTUDUNG

17  Muharram.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Diriwayatkan bahawa Abdullah bin Syaqiq pernah bertanya kepada Aisyah ra tentang solat Rasulullah saw. Aisyah menjawab. maksudnya 'Rasulullah saw melaksanakan solat dua rakaat sebelum zuhur, setelah zuhur, setelah magrib, setelah isya dan sebelum subuh'
(riwayat Tirmizi, Muslim, Abu Daud dan Ahmad)

16 Muharram , tiba-tiba saya terpandang Abby Fana bertudung di MHI.
Ini penampilan begini yang pertama ke?
Tahniah Abby, moga berterusan.

Jom sahabat...
Kita teruskan  dakwah tutup aurat
Kita tutup aurat di rumah di hadapan ipar duai dan biras.
Kita tutup aurat di hadapan tetamu kita.
Kita tutup aurat ketika menyiram pokok bunga di luar rumah.
dan, dan.....

Ya Allah , ampunkan kami.

Sebarkan salam dan semarakkan amal.

7 comments:

Anonymous said...

Saya pun ternampak pagi tu dan berkata kepada suami...abby dah pakai tudung...alhamdulillah....

afeezz said...

assalamualaikum mama : masih igt lagi macam mana kali pertama pembaca berita tv3, azura abd karim (kot) pakai tudung masa baca berita... fenomena betul masa tuh

Kakzakie said...

Harap kekal dan menjadi ikutan ramai. Rasa kakak lebih manis dan cantik bila bertudung...

kakti said...

Syukur Alhamdulillah. Abby pun baru pulang dari mengerjakan haji.

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

Alhamdulillah

bila orang2 bawah dah banyak berubah
Insyaallah, orang atas akan ikut serta..

Wassalam

azlina 2 said...

assalamualaikum kak....

alhamdulilah suatu penghijrahan menjadikan hari ini lebih baik dari semalam....
yang lebih mencabar bukan setakat untuk berubah menjadi lebi baik tetapi untuk tetap istiqamah dalam keadaan baik itu yg memerlukan kekuatan iman..(jihad dalam diri ina sendiri)...
sedang mendidik diri...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Tahniah Abby Fana.

Mama Ju.. ini bukan penampilannya yg pertama dlm keadaan bertudung.. sbb bulan puasa (3 thn lepas kot klu tak silap) dia pernah bertudung sepanjang bln puasa tu. Maybe utk kali ni, adalah penghijrahannya yg kekal, sbb baru balik haji kan... Sama2lah kita doakan.