Saturday, October 8, 2011

RINDUKU PADA BAITULLAH-DR RIDZWAN

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Daripada Abu Hamzah Anas bin Malik ra Rasulluh saw bersabda yang maksudnya"Tidak beriman(secara sempurna) seseorang kamu hingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri"
(Riwayat Bukhari, Muslim dan Ahmad)
Penulis  buku 'Rinduku pada Baitullah' Dr Ridzwan Bakar.
Gambar kemarin di TV 9.
Blog http://ridzwan-bakar.blogspot.com/


Beliau diwawancara oleh Sdr Aziz Desa.
Saudara Aziz sedang meneliti buku ini. Saya kira buku ini sudah diterbitkan pada Februari lalu.
Semasa Pesta buku di PWTC lalu saya teringin juga nak berjumpa dengan beliau ......


Terbitan Karangkraf
Harga RM 16.00
Antara kandungan;
Emosi di padang Pasir
Pakej atau muasasah?
Tuhan tidak lupakan aku
Membina kasih di Tanah Suci
Hajar Aswad- Psikologi kemenangan
Pengurusan Diri Bakal Tetamu Allah.

Bacalah..
Di mula surat 192.. ada disebut  Abang Rosli ....tu geng PDKM kita ke?

Assalammualaikum.
Sebarkan salam dan semarakan amal.

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

En Rosli kat Bangi tu ke..

mama kena call dia...he he

Wassalam

rosli said...

Mamaju dan Hj Rozali,

Actually Abg Rosli tu adalah abg kepada Dr Hj Ridzwan ( Hj Rosli Bakar), kebetulan Hj Rosli tu senior saya di UM dulu..lebih 20 tahun kenal. Kami sama2 dalam group PERMAS.

Dr Ridzwan pulak kawan pejabat saya sejak tahun 1996 hingga sekarang...

Syukur dalam buku ni nama saya actualy diruangan belakang...(Budi baik dikenang juga)...Rakan2 penyokong emosi.

Ini kali ketiga Dr Hj Ridzwan masukkan nama saya....pertama dalam buku Haji Muda( ruangan penghargaan)dan kedua dalam buku Bila Pintu Hati Terbuka(ruangan penghargaan). Saya amat bersyukur mempunyai kawan spt Dr Hj Ridzwan yang sentiasa memberikan dorongan kepada saya mengerjakan umrah sejak tahun 2004...skrg hati saya meronta untuk buat haji. Insyallah