Friday, October 21, 2011

JOM EMAK KE IKEA !

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Aisyah RA meriwayatkan maksudnya 'Rasulullah SAW tidak pernah berbicara seperti cara kalian berbicara yang sangat cepat ini. Beliau selalu berbicara dengan cara yang jelas sehingga orang yang duduk bersama beliau dapat menghafalnya'
(Riwayat Tirmizi, Ahmad, Abu Dawud dan Abu Syaikh)
Sebelum emak ke IKEA ,. Renung-renunglah. gambar ni..Gambar dr blog Khairul Hakimin
http://www.kuahkari.com
Khairul  mengambilnya dr Fb.


Hari Isnin bawa Farah dan kawan-kawan beli perabut.
Hari Rabu bawa EMAK pulak...
Tempat letak senduk, sudip ini  sudah turun harga RM 10 drp RM 14.90.
Saya baru terpandang alat ini. Sekarang dijual bersekali dengan  alas di bawahnya.
Senang nak membakar kek ( seperti kek keju) dan meletak air .
Alas  itu boleh juga digunakan untuk membakar pai dll.
Harga RM 29.00
Hari Isnin saya membeli mangkuk ini, nampak cantik ala-ala pyrex.
Harga RM 6.50.
Hari rabu, saya belilah lima lagi (ingat nak ber kat adik-adik)
Hehe rupanya bila tengok bil RM 9.90! (Padahal saya dah tanya dgn dua staff !)
Tapi....saya suka sangatlah kat mangkuk ini.
Mak beli peralatan dapur.
Ada orang beli carpet, meja.......Moga yang dibeli bermanfaat.



Assalammualaikum.
Sebarkan salam  dan semarakkan amal.

2 comments:

Kakzakie said...

Assalamualaikum mama ju... Emak pergi Ikea tapi yg belanja siapa tu mak. Hihi... mama tu dah rambang mata kan mak.

Tempat sudu tu kakak pun terpikat juga. Cantik:)

rosli said...

Mamaju,

Saya suka ke IKEA , tp dah lama tak ke sana....bila tgk katalog IKEA memang teruja sgt