Thursday, October 27, 2011

BERBASIKAL DI TAMAN BOTANI, PUTRAJAYA.

 Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagI Maha Pengasihani.

Daripada Abi Muhamad Abdullah bin Amr  bin al Ash ra berkata, bahawa Rasulullah  SAW bersabda yang maksudnya "Tidak beriman seseorang kamu sehingga hawa nafsunya mengikuti apa yang telah aku bawa (sampaikan)"
(Riwayat al Hakim, al Khatib dan Ibn Abi Asim)
Kami ke Taman Botani di Putrajaya bersama keluarga Sdr Abdul Kadir.
Macam-macam ada di sini, tetapi yang paling menyeronokkan tentulah  meronda taman dengan basikal.
Basikal  satu tempat duduk  boleh disewa dengan harga RM 2 bagi 1 jam.

NABIHAH DAN MADIHAH dengan basikal dua tempat duduk  RM4  bagi 1 jam.
Alif dan ibunya Pn Siti Radziah. Nampak ceria.

Nanti akan saya ceritakan lagi mengenai Taman Botani , InsyaAllah.

Ya Allah ampunkan saya, malam ini saya tidak dapat melelapkan mata lagi (jam sudah 1.57)
tiba-tiba saya diserang gegata. Sangat gatal dan bengkak2! Tak sabar nak tunggu siang !

Assalammualaikum.
Sebarkan salam dan semarakkan amal.

4 comments:

afeezz said...

assalamualaikum mama : pernah gak pi taman botani nak tunggang basikal ni, tp masa tu dah tutup plak... baru kol 6 !!! tensi jer

CM said...

salam

mama pas ni boleh cuba berbasikal di Wetland (Paya Indah) Dengkil...best jugak n canteeek,,cam safari..cuba lah,,,

mama ju, said...

Aslkm anakanda afez dan CM,

Ia tutup kul 7 mlm kalau tak silap.
CM, mcm safari? hehe nak nak pegi, dulu diaorg dah pegi tapi tulah pegi pukul 6!

Anonymous said...

Dalam gambar ni kak ju yang mana satu.. Tak perasan. Seronok yer kak,.. Tapi sayangnya saya tak tau bawa basikal.. Heeee. Noraini Bharom.