Tuesday, September 13, 2011

MARHABAN BERSAMA YB AYUB JAMIL

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Daripada Abi Hurairah RA berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya"Janganlah saling mendengki, saling membenci, saling membelakangi dan janganlah sebahagian kamu membeli barang yang telah dibeli oleh orang lain, Jadilah kamu hamba Allah yang bersaudara.Seseorang muslim adalah saudara bagi muslim yang lain.Dia tidak patut menzalimi, membohongi dan merendahkannya. Takwa itu disisi( beliau menunjuk dadanya tiga kali) Cukuplah seseorang dikatakan buruk jika sampai menghina saudaranya sesama muslim adalah haram bagi muslim yang lain"(Riwayat Ahmad dan Muslim)

Hari raya kedua saya sekeluarga memenuhi jemputan marhaban bagi 'classmates Rengit' di rumah pengerusinya Sdr Azali Nasoha di Kg Sg Jambi, Rengit.( berbaju putih di gambar atas)Ramai yang hadir.
Bertemu YB Ayub Jamil.
Masing-masing datang dengan keluarga. Saya pun bawa tiga anak perempuan....
Wah banyak betul makanan yang disediakan
Wah seronoknya cikgu Zabaraih bercerita... Sebelah cikgu Halimah,, tuan rumah.
Antara yang hadir.
Saya menemui Puan Roslina Abu Bakar, hehe  sebenarnya  saya  kawan  sekolah kepada abang  beliau. Terimakasih kerana kenalkan diri...
Makan jangan tak makan...
Dari rumah pengerusi kami bertolak ke rumah Sdr San Nian Dekat je....

Saya bersama emak Sdr San Nian.

Marhaban diteruskan hingga ke malam....tapi saya berhenti di sini, saya meneruskan  acara dengan adik-adik pula.. Adik dari Johor Bharu sudah menunggu di rumah...

Alhamdulillah.
Sebarkan salam dan semarakkan amal.
Jadilah pencinta Alquran
Jadilah orang yang memberi manfaat kepada orang lain.

1 comment:

Anonymous said...

sokong pengkhianat melayu..Hidup Melayu!