Friday, August 19, 2011

' GILA'

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Dan jangan sekali kali engkau mengatakan terhadap sesuatu 'aku pasti melakukan tu besok pagi.
kecuali (dengan mengatakan) insya Allah. Dan ingatlah kepada Tuhanmu apabila engkau lupa dan katakanlah, 'Mudah-mudahan Tuhanku akan memberiku petunjuk kepadaku agar aku yang lebih dekat (kebenarannya) daripada ini.
(Maksud ayat 23 dan 24 Surah Al Kahf)



Motor KTM  ini kepunyaan Amin. Dengan motor nilah dia berkonvoi bersama geng motor besar. Satu hari Amin jatuh terlentang di simpang jalan.....Amin pun jauh hati dan bercadang menjual motor tersebut. Satu ketika seseorang datang mencuba motor ini."Berapa?" "Jom ikut ke Bank" Maka motor pun bertukar tangan  dengan harga  RM 48 ribu tunai.....
Wah1 Amin tukar hobi dengan main motor di trek pulak. Saya bimbanglah dengan hobi baru dia ni.  Amin beritahu dia dapat tempat ke 30 lebih , antara tempat terbawah.
Amin sebagai urusetia satu perlawanan di Angsana Johor Bharu. Amin membawa motor  peserta ke sana.
Singgah berjumpa mak. Hehe mak ok je...

Amin juga suka dengan helicopter dan kapalterbang. 
Studio. Hehe kalau ke rumahnya terasa berada di galeri .
.....ni pasti bukan Amin punya....
Kereta kecil mendaki bukit ni dibeli daripada Taiwan dan dipasang sendiri.
Ni apa ntah....
Amin juga suka berkonvoi dengan pacuan empat roda ke hutan. Baru-baru ni dia bersama  45 pacuan  empat roda ke  hutan Pahang.
Ada sesiapa nak beli basikal? Ni basikal terpakai RM 3,500 lengkap  dengan pakaian dan peralatan basikal. Jenama apa ntah...

Macam-macam gila diakan?
Itulah Amin bin Johari.
5 tahun berkhidmat di laut dalam di benua Afrika.


Assalammualaikum
Sebarkan salam dan semarakkan amal.
Jadilah pencinta Al quran.
Jadilah orang yang memberi manfaat kepada orang lain.

7 comments:

afeezz said...

assalamualaikum mama : sy ade gak sebuah helikopter rc, tp sampai skrg tak reti maen... simpan jer lah

Ayah Zain said...

salam MJ

az baru nak berbasikal. bila tengok reger gitu, heheh termantul

azieazah said...

Hebat.

Bukan calang orang boleh mampu ada hobi dan koleksi sebegitu.

telan air liur, saya tengok...:)

Rozali said...

Assalamualaikum Mama Ju

kalau saya hobi macam tu...
tak bersekolah laaa anak2...he he

Wassalam

rezeki said...

salam mama ju


gila tu 10000000 kali lebih baik kak dari gila dangdut dan g r o nya heheheheheheh

sahromnasrudin said...

assalamualaikum mama..

tak mampu sy nak ada hobi mcm itu..sy respek org yg hobi mcm itu..mmg minat betul kan

mamawana said...

Bestnyer hobi macam2... mesti ada fulus lebey baru termampu.. den tak hadoo...men congkak yolah...