Friday, November 19, 2010

DEDIKASI KEPADA ANAK-ANAK

Dengan nama Allah yang Maha Pemgasih dan Penyayang.
Sekarang ni dah tiba musim cuti .. Anak-anak semuanya ada di rumah. Selamat pulang!
Anak-anak saya berbakat besar dalam memasak. Hehe tapi yang lebih menyerlah di dapur   Nabil!
Maaf kata saya tak pernah buat ketupat di sini, maklumlah tiap raya balik kampong.
Tapi raya ni Nabil bersungguh-sungguh nak buat ketupat.  Nabil ke Pasar borong Selangor untuk mencari daun kelapa. Dialah yang membuat kelongsong ketupat .....Akhirnya jadilah ketupat tu.....

Selamat bercuti...

4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Salam Mama Ju,

Bestnya kalau anak dah besar. Tak perlu lagi ke dapur bila mereka cuti.

Wah.. anak bujang mama ju memang kellasss gitu.... jarang anak lelaki macam Nabil boleh anyam ketupat dan masak di dapur.

ummu said...

assalamualaikum MamaJu
maam,dalam adik beradik saya,alhamdulillah saya boleh membantu ibu membuat ketupat dari daun kelapa.
tapi sekarang saya dalam proses belajar mmebuat ketupat dari daun palas mama,maklumlah saya tinggal dengan mertua di pantai timur dan bukan di sleatan lagi.
susah juga nak pelajari ketupat palas ni.kalau ketupat daun kepala mudah sikit bagi saya

mamawana said...

SalaM Mama Ju

Tahniah utk nabil krn rajin dan pandai masak ketupat.

atuk said...

Assalamualaikum Mama

anak2 seronok
ibu bapa seronok
bila berkompul

Wassalam