Friday, July 2, 2010

SELAMAT HARI LAHIR PUTERI BUNGSUKU

Selamat Hari Lahir buat Puteri bungsuku Amirah Madihah bte Adnan. Diam tak diam anakku ini sudah 14 tahun!
Lihat abang dan kakakmu...begitu gembira dan prihatin terhadap adik bungsunya...Mama, abah , abang dan kakak sentiasa doakan adik dalam kesejahteraan. Berjaya dalam hidup, berbahagia di dunia dan akhirat. Amin.
14 tahun 9 bulan dahulu......
Kami sekeluarga baru pulang dari Utara England. Kami bersama pegawai MSD ambil peluang bermalam di caravan dan bersiar-siar di situ.Dari situ kami berangan untuk ikut beliau ke London dan terus ke Paris!Saya memang ingin sangat ke kota yang hiasan senibinanya memikat itu.
Tiba masa saya sekonyong-konyong tak larat...bau semacam...memang dah terasa-rasa pun...Maka perjalanan tu pun ditangguhkan.....Selalunya masa peringkat awal mengandung memang tak larat nak buat apa-apa..memasak pun tak boleh....tapi makan hehehe boleh pulak....
Tak lama mana pun mabuk-mabuk, sempat pergi konvo suami.(Ya Allah masuk dewan bawa 2 anak, bawa pushchair...sibuk betul...suasananya tak formal...bertepuk sakan....Seronoknya tenguk suami orang pertama yang naik ke pentas! Kenapa?......)
Kemudian kami balik ke Malaysia.....

Suami saya selalu 'outstation' jadi saya ambil keputusan untuk bersalin di kampung.

Jam 12 , 1hb Julai(hehe sama waktu saya menulis entri ini) saya rasa sakit...sekejap ada sekejap hilang.Saya katakan kepada diri...esok sajalah ke hospital...kesian tenguk ayah saya baru nak tidur..Hospital tu berjarak 30 km. Makin lama saya tak boleh tahan..bagitau juga mak abah.Emak menelefon jiran minta temankan abah ke hospital. Abah ditemani Cikgu Ramli.Saya tak sabar nak sampai ke hospital....
Oleh kerana lama menunggu, saya meminta abah dan cikgu Ramli balik dulu.Saya kesian kat mereka.Suami saya masa ni di Genting Highland.
Saya dilayan oklah jugak. Saya diarah ke katil kelas tiga. Mereka memberitahu dekat depan tu sejuk sangat! heh tak lojik...tapi saya dah sakit..ikut saja.
Rasa sakit sangat tu sekejap saja...tapi jururawat tak tunggu...bila kita panggil baru dia datang...memang terasa tiba-tiba saja sesuatu keluar secepat kilat!Alhamdulillah....(Agak terganggu sedikit bila Cina sebelah terlolong-lolong...)
Esok tengahari saya dah boleh pulang. Mak dan Cik Kintan pula bertugas mengambil saya.
Suami tiba kemudian.Saya ucapkan berbanyak-banyak terimakasih pada abah, mak ,Cik Kintan dan cikgu Ramli yang turut sama sibuk mengurus hal saya....

Hehehe macam tulah ceritanya AMIRAH MADIHAH....

Esok Amirah akan balik dari asrama Sekolah Mahaad Hamidiah Kajang...Wah entah apa yang diminta sempena harilahirnya.....Kita tunggu....

14 comments:

nadz said...

Assallamualaikum mama ju,
Mama nadz ucapkan SELAMAT HARI LAHIR buat AMIRAH MADIHAH
Semuga sentiasa diberkati Allah dalam meniti kehidupan ini.Amin.

Ayah Zain said...

salam mamaju

selamat hari lahir kepada amirah madihah. sedap nama ni. Semoga menjadi anak yang solehah, panjang umur dan dimurahkan rezeki. Amin

Ummi Humaira said...

salam kak Ju..

selamat menyambut ulangtahun kelahiran buat AMIRAH MADIHAH ...

kenangan silam yg tak kan dpt dilupakan buat ibu2 semua....

rupanya si bungsu kak Ju sama umur dgn anak kedua ummi , tp dia lahir di 31 Desember .. penutup tahun ..

rezeki said...

salam mama ju

selamat ulang tahun ke 14 buat puteri mama


hehehhe made in england ye hehehe

kak su said...

Salam mama ju

Alhamdulillah, selamat ulangtahun kelahiran Amirah...

Dah besar anak mama ju nii yer...

Semuga sentiasa di dalam perlindungan Illahi. Amin.

Wslm

YB said...

salam mamaju

sama dgn harijadi anakku yg bongsu jugak, 12 tahun pada 1 julai 2010. Hari ni nak bawa dia buat IC.

Semoga amirah jadi anak solehah.

ina said...

Salam mamaju,

Pastinya detik melahirkan merupakan satu kenangan indah yang tidak dapat dilupakan. Semoga mamaju sekeluarga di dalm mahfirahNya.

hanisah hassan said...

Wah sungguh bertuah amirah punya ibu mcm mama ju. Bunyi cerita saja sudah tahu betapa sayangnya mama ju pada dia. Semoga dia sentiasa dirahmati dan didalam lindungan allah.

sitinur said...

eh gambar tu kat tempat saya :)
selamat ahri lahir Amirah Madihah :)
sentiasa solehah,cahayamata mama Ju, amin :)

rosli said...

Salam mama ju,

Selamat hari jadi ke 14 untuk anak yang bongsu tu.

Best baca pengalaman mama ju tu dari mengandung hinggalah bersalin puteri tu. Moga menjadi insan yang terbaik dan sentiasa mendapat keredhaan Allah s.w.t

Anonymous said...

salam
mama sayang

selamat ulangtahun kelahiran buat adik... semoga semuanya dipermudahkan..
insyaallah

CM said...

salam..

setuju dgn pak itam...made in England..hehehehe

sweet girl!!!!hepi birthday from cikgu....

afeezz said...

salam mamaju : happy birthday buat adik. be a lady ok....

Amirah Madihah Adnan said...

trima kaseh kpd abg.kakak.pakcik.makcik. doakan sy agar berjaya dlm khidupan :DDD
amirah madihah ~