Saturday, March 27, 2010

MENGINTAI DI CELAH PESTA BUKU 27.03.2010

Hari ni hari kedua terakhir. Orang masih ramai macam semut....Di pentas utama sentiasa ada upacara menarik...di atas tu persembahan dari sekolah Tinggi Klang. Terimakasih kepada anakanda Nisa kerana gambar ni. (Nabil beritahu, saya tak mintak izin sebenarnya!)
Dengar kabar ada 859 booth disajikan untuk pengunjung. Pilihlah yang mana berkenan. Saya berkunjung ke gerai G03..saya membeli 2 buku anakanada Jhaz, satu untuk saya satu lagi untuk Azrin. Buku tu berharga RM 45 tapi kat situ ada diskaun 15 %. Tahniah buat Jhaznarul!

Saya berlegar-legar sambil mencari buku. Saya sebenarnya menunggu Majlis Pelancaran Buku Faisal Tehrani'Ingin jadi Nasrallah' Sebelum tu saya sempat duduk mendengar pelancaran buku Dato Anuar Ridwan..
Sukanya saya dapat duduk dekat FT. Maaf tiba-tiba je saya dibenarkan duduk di kerusi kuning tu. Dapatlah saya berbual seketika dengan FT sebelum majlis bermula!Saya gunakan masa ni untuk minta tandatangan pada buku yang baru dibeli. Sayang buku 'Bahlut'yang sudah habis dibaca lupa pulak nak bawak!Kira saya sekarang ni minat gila kat FT..saya selalu beri komen kat blog beliau...

Bersama dengan 'Ingin jadi Nasrallah' buku 'Beruk' karya Azizi Abdullah turut sama dilancarkan. Dia sasterawan tersohor. Bila pengacara kata buku ni best dan mengharukan lantas saya membelinya. Sempat juga minta tandatangan. Digerai yang lain saya membeli buku baru Ustaz Hasrizal'Secangkir Teh Pengubat letih' Beliau juga penulis buku 'Aku terima nikahnya'...Kebanyakkan buku-buku beliau meletop!

Dato Anwar Ridwan Sasterawan Negara ke 10.

Selain buku, kartunis juga mendapat tempat...tak menang tangan mereka membuat karikator..Tu Syeam peserta Raja Lawak...
Di Berita Publishing acara mengukir buah jadi perhatian. Saya tengok anak lelaki saya begitu berminat dengan ukiran ni...
Persatuan Orang Buta juga mengambil peluang membuat urutan kaki. RM 10 sahaja untuk 15 minit urutan.

Sehari lagi Pesta ni akan berakhir. Rasa nak pergi lagi......

8 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Mama ju

tengah hari tadi saya hantar anak2 dan isteri pi pesta buku

Masyallah manusia, ramainya

kebanggan, melayu ramai yg sudah minat membaca

Wassalam

Cikgu Lin said...

mamaju...saya pun pergi tadi dengan mashitah dan nisa...tak terjumpa pulak kita ye....Saya naik LRT sbb takut tak dapat parking.ingboxi

JHaZKiTaRo said...

bestnye kalau dapat pergi sana sekali.. anyway, thanx mama ju sbb sudi beli my book.. :)

ainhany said...

salam mamaju

oooo peminat fanatik FT ek!!Jumpa otai2 ilmiah pulak tu, tahniah ma..Bestkan jumpa buku terbaru dan cerita terkini..
semlam ain singgah,acara pentas dh tamat.Tp sempat juga jumpa ustaz saiful islam dan dptkan t/tgnnya...alhamdulillah.Muga kita terus suburkan budaya mmbaca. mama hari ni jOm sekali lagiii...

rezeki said...

salam mama ju

semalam mak itam baru beli buku terbaru di MPH je hehehe

AMZ said...

Salam Mama Ju....

Best nyer mama ju dpt jumpa Faisal tehrani......jealous nie...hehehe..

Mama terima kasih yer belikan....
nanti kalo x der aper2 kiter jumpa yer...

Cikgu Yang said...

Salam!!! Saya tak cukup masa nak ke pesta tu, sibuk betul. Ruginya. p/s Salam kembali!! Ye, kiter pun dah hidup dengan lelaki idaman kiter selama 30 tahun !! he he he!!
Kebetulan saya pun minat juger ..tak pe kut!!

sonata anak kancil said...

seronok semua orang pergi pesta buku...