Sunday, March 21, 2010

SABTU 20.3.2010 MAJLIS KEBERANGKATAN BONDA KE MEKAH DAN MAJLIS TAHLIL

AJK majlis di dapur..Menu nasi jagung dll

AJK..Adikku Rodziah yang mengepalai kerja-kerja dapur. Baju merah Norzila (sepupu),baju hitam, Rahimah(sepupu)

Majlis petang hari untuk kaum wanita. Majlis dimulakan dengan Bacaan Yassin dan Bacaan Rawi. Juga marhaban. Pengerusi Puan Asmah sedang berucap.



Kaum wanita sekitar kampong Belahan Tampok,Rengit, Batu Pahat.


Makan time!
Gambar atas adik ipar Rohaya dan suami, Md Razi.
Bawah sepupu ,Faridah sekeluarga bersama suami ,Zul.
Turut sama ibu saudara dan sepupu Areney Ani.

Mak , adik-adik dan anak saudara.
Adik bungsu, Amin...semalam jatuh motor di .persimpangan jalan di Ampang.Alhamdulillah dah x ray nampak tak ada apa-apa. Dia kata motor berguling 360 dj di jalanraya..dia tersadai ditengah-tengah jalan. Dalam orang sekeliling tergamam tiba-tiba dia dapat kekuatan untuk bangun...motor boleh dihidupkan,,,dia larat lagi bawa motor kira-kira 200 meter sebelum sampai ke group motor yang sedang buat perjumpaan.(dia memang nak ke sini)..Dihadapan kawan-kawan dia rebah sebelum motor sempat diberhentikan.
Malam majlis Tahlil untuk orang lelaki. Adalah dalam 60 orang. Yang sedang berhujah tu Haji Sidek berusia 85 tahun. Dia orang kuat kampong...kata-katanya selalu membakar semangat. Dia masih larat cerita pasal Hamas Palestin!

Jam 1 malam bersama adik-adik ke Benut..melihat kedai barang terpakai. Ramai juga orang....Saya tak syorkan ke tempat ni.Kalau nak cari barang terpakai sila ke Rengit!



TERIMAKASIH KEPADA AYAH ZAIN DAN ISTERI yang sudi datang ke rumah mak saya ni. Moga ukwah sesama kita berpanjangan.



20 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Mamaju

majlis kawin ke
namapak macam meriah je

Wassalam

Rozali said...

Salam Mamaju

maaf mamaju
tadi textnya belum keluar lagi

semoga bonda mamaju dipermudahkan segala urusan dan permudakan perjalan

Wassalam

rosli said...

Salam Mamaju,

Semoga bonda Mamaju Selamat mengerjakan umrah dan mendapat umrah yang terbaik.

Ayah Zain said...

Salam MamaJu,

Meriah sungguh majlis keberangkatan emak mamaju itu.

Seronok berkunjung ke rumah Mak Jamilah, mesra sekali layanan yang diberi. Alhamdulillah.

mohdandmeriam said...

salam mamaju, seronok melihat kemesraan keluarga n gotong royong untuk menjayakan majlis itu. selamat berangkat ke mekah untuk mak mamaju ,semoga dipermudahkan segala urusan disana olehNya.

manzlie said...

salam from makkah..

cl menunngu kedatagn mereka dengan senang hati ...insyalah

waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ju,

bila bonda ju akan berangkat? moga2 segala urusan dipermudahkanNYA.

Azima said...

A'kum Mama,

Selamat mengerjakan Umrah & Selamat berangkat buat bonda Mama..semoga semuanya selamat...AMIN.

Salam buat Mama sekeluarga..

Wassalam

mama ju, said...

KEPADA TUKANG KOMEN GLAMOUR...(semua yang di atas)

Ibu saya akan berangkat ke sana hari isnin 22.3.2010 jam 10 pagi..naik dari Singapura.Moga selamat pergi dan baik, diberi baik.Beliau pergi dengan rombongan persatuan peladang Rengit,bp.....
terimakasih.

mama ju, said...

Moga selamat pergi dan balik juga diberi kesihatan yg baik...

Atikah said...

Salam Mama,

Wah.. meriahnya majlis... Moga Mak mama selamat tiba dan selamat kembali..

roha said...

Salam.
Selamat pergi dan selamat kembali.

Wassalam.

rezeki said...

salam mama ju

semoga perjalanan ke tanah suci dipermudahkan dan diberikan kesihatan yg baik

insyallah

Che' Pit said...

salam mama

semoga selamat pergi, selamat balik dan selamat semuanya..

qaseh masyitah said...

Salam MamaJu
semoga selamat pergi balik bonda MaamJu dan dimudahkan urusan oleh Allah SWT.
Meriahnya kenduri kat sana. :)
Terima kasih ya sudi bertandang ke teratak saya.

ainhany said...

salam mamaju

alhamdulillah happy family..
apa yg penting: KERJASAAMA
tentu juga bonda smpat jumpa CL..
semuga sempurna umrah dan pulng dgn selamat..
amin

sonata anak kancil said...

semoga ibu selamat berangkat dan selamat kembali....

rohaya said...

Salam Kak Ju..sama-sama lah kita berdoa semuga bonda berada dalam keadaan sihat hendaknya..

Cikgu Lin said...

Semoga bonda mama ju sihat, dipermudahkan dan selamat kembali.....

kak ina kl said...

salam mamaju..semuga ibu kamu selamat pergi dan selamat kembali..keciannya adik kamu..semuga beliau cepat sembuh.