Monday, February 15, 2010

JALAN JALAN KE CYBERJAYA DAN PUTRAJAYA

Ahad 14hb Februari. Petang hari kami ke kawasan berdekatan je..kat cyberjaya .

Cyberjaya satu kawasan yang aman, tenang, bangunannya pun cantik..Tu The Domian..Farah kata macam Marshmallow!

Ni bangunan kedai-kedai biasa..unik juga stail kedai tu...banyak kedai Arab...

Cyberjaya ada Universiti Lim Kok Wing, Kolej U sains dan perubatan, Universiti Multimedia...tu je yang saya tau...oh ada sekolah Prestasi Tinggi...Sekolah Seri Puteri!

Ni sebelah stesen bas....tempat makan....tempat ni cantik...Bas rapid banyak...! Orang naik bas takada!


Ada Cafe Hassan, Kyross Kebab ...

Tempat makan banyak....orang makan je tak ada...Kami pun jadi tawar hati nak makan kat sini...

Sunyi sepi betullah kat sini....

Kami pun beralih ke pot biasa kami...tu Putrajaya dah melambai-lambai....

Sebenarnya kami nak makan nasi Arab..Chicken Mandy yang glamour tu..dia ada kat Cyberjaya dan kat Restoran Al Rawsha KL pun ada..tapi cancellah tukar dengan nasi beryani ni pun ok gak...

Ada makan beryani kambing, daging, ayam merah. Boss makan beryani kosong je...(ayam goreng dah habis)

Amirah order mee Bandung. Menu di rumah tadi mee Bandung juga...

Semua-semua tu RM 73.00. Harga oklah...Rasa...nasi lembut tapi kurang bau beryani...daging pun lembut juga. Semua-semua tu masih tak boleh lawan dengan beryani Mat Shah Batu Pahat!

Berjalan ke kedai cermin mata....tiba-tiba jumpa Siti Radziah sepupu saya. Apa lagi diapun cerita bisneslah...dia memang ahli perniagaan berjaya..terbang ke sana sini ..ni nak ke Nepal dan Vietnam. Dia ajak saya join.....waduhh....!

3 comments:

JHaZKiTaRo said...

waahh.. sakan berjalan.. hehe.. mama ju.. mintak kebenaran add link blog mama ju dlm my blog ye..

ummi humaira said...

salam kak Ju...

teringin la nk gi makan kat restoran nasi arab tu .. asyik dok tengok cerita dr rakan blogger aje , mana aci daaa

Cikgu Lin said...

Wah...bestnya tapi saya sekarang di larang makan nasi....tapi curi-curi juga.