Thursday, October 1, 2009

CORATCORET HARIRAYA 2009



22 HB SEPTEMBER,2009
( hari ketiga raya)

Jam 12, kami berlepas untuk pulang berhariraya di kelantan pula.Perjalanan mulanya tidaklah bermasalah,bila sampai di Kuala Krai barulah terasa kesesakkan berlaku.

Satu yang menarik perhatian saya ialah kehadiran sebuah scooter berwarna putih susu.Tuan punya scooter juga berpakaian warna sebegitu,tapi pakaiannya agak stylish.Sedondon.Modelkah dia,pereka fesyen atau..... Beliau membawa motor dengan gaya tersendiri,kadangkala berdiri,kadangkala seperti nak berlari.Kelihatan seperti beliau nak cepat sampai ke destnasi..Kami 2,3 kali bertembung dengannya.Setiap kali terjumpa pasti kami berdoa'Ya Allah selamatkan dia dan kami'Entah kenapa saya bimbang betul melihat cara beliau membawa kenderaan...

Di suatu tempat kesesakkan,kami melihat orang ramai berhenti.Saya rasa sudah pasti berlaku kemalangan.Saya sangat teringat pemuda scooter tadi,saya berdoa janganlah terjadi apa-apa terhadapnya.Dicelah-celah berbelas-belas orang berkerumun,saya dapat melihat seorang lelaki terbaring ,matanya tertutup,sebelah mukanya dipenuhi darah!Saya tercari-cari scooter putih
di situ..

Waktu itu sudah melepasi magrib, kami pun sudah melepasi Kuala Krai.Sesak tetap sesak,tapi kereta masih bergerak walaupun perlahan.

Tiba-tiba scooter putih melintasi kami....syukur....Hebatnya dia bermotor dari KL ke Kelantan.Bersyukur kami pun selamat sampai.

No comments: