Saturday, January 18, 2014

COMIC FIESTA, KLCC

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu sebuah Kitab (Al-Quran) yang mengandungi perkara yang menimbulkan sebutan baik dan kelebihan untuk kamu, maka mengapa kamu tidak memahaminya (dan bersyukur akan nikmat yang besar itu)?
maksud surah (Al-Anbiyaa' 21:10
Suatu hari anak-anak saya ke KLCC. Ada Comic Feista!
Ketiga-tiga mereka awal-awal lagi dah menempah menjadi sukarelawan di Fiesta ini.

Setiap tahun Comic Fiesta diadakan. Ia mendapat sambutan hangat. Beratur panjang untuk masuk! Peminat pelbagai watak mesti menunggu-nunggu Fiesta ini.
Tiket masuk RM 20.00.
Dan (ingatlah) tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antaranya, secara main-main.
(Al-Anbiyaa' 21:16
Dan (ingatlah) segala yang ada di langit dan di bumi adalah milik kepunyaan Allah jua; dan malaikat-malaikat yang ada di sisiNya tidak membesarkan diri dan tidak enggan daripada beribadat kepadaNya, dan tidak pula mereka merasa penat dan letih.
(Al-Anbiyaa' 21:19)
Mereka beribadat malam dan siang, dengan tidak berhenti-henti.
(Al-Anbiyaa' 21:20)
Dan Kami telah menjadikan di bumi gunung-ganang yang menetapnya, supaya bumi itu tidak menggegar mereka; dan Kami jadikan padanya celah-celah sebagai jalan-jalan lalu-lalang, supaya mereka dapat sampai kepada mencapai keperluan rohani dan jasmani.
(Al-Anbiyaa' 21:31)
Dan Kami telah menjadikan langit sebagai bumbung yang terpelihara dan terkawal, sedang mereka (yang kafir itu) berpaling tidak memerhatikan tanda-tanda (kekuasaan Kami) yang ada padanya.
(Al-Anbiyaa' 21:32) |
Dan Dia lah (Tuhan) yang telah menjadikan malam dan siang, serta matahari dan bulan; tiap-tiap satunya beredar terapung-apung di tempat edaran masing-masing (di angkasa lepas).
(Al-Anbiyaa' 21:33)

Tiap-tiap diri akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan.
(Al-Anbiyaa' 21:35)
Sesungguhnya Al-Quran ini mengandungi keterangan-keterangan yang cukup bagi orang-orang yang (cita-citanya) mengerjakan ibadat (kepada Allah dengan berilmu).
(Al-Anbiyaa' 21:106)
Dan tiadalah Kami mengutuskan engkau (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.
(Al-Anbiyaa' 21:107)

Sesungguhnya Allah mengetahui akan perkataan yang kamu sebutkan dengan terus terang, dan juga Ia mengetahui apa yang kamu sembunyikan (di dalam hati).
(Al-Anbiyaa' 21:110) |

-
BUAT TANPA TAPI, LAKUKAN TANPA NANT I- POSITIF PAGI- JUMAAT 9.30 PAGI TV 3

SEBARKAN SALAM.
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH.

1 comment:

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

ramainya pengunjung