Sunday, October 27, 2013

QURAN TELAGA BIRU / NABI-NABI DALAM SURAH SHOD

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Quran baru dari Telaga Biru.Ia khusus mengenai Wakaf dan ibtida berserta hukum tajwid.Lebih mudah untuk berhenti dan memulakan bacaan.
Harga RM 95.00
' Dan ( ingatlah peristiwa) hamba-hamba Kami : NABI IBRAHIM dan NABI ISHAK serta NABI YAKUB yang mempunyai kekuatan( melaksanakan taat setianya) dan pandangan yang mendalam (memahami agamanya) .'
(maksud ayat 45 surah Shod )


;Sesungguhnya Kami telah jadikan mereka suci bersih dengan sebab satu sifat mereka iaitu sifat sentiasa memperingati negara akhirat.;
(maksud ayat 46 surah Shod)



'Dan sesungguhnya mereka di sisi Kami adalah orang- orang pilihan yang sebaik-baiknya.'
(maksud ayat 47 surah Shod)

'Dan ( ingatlah peristiwa) NABI ISMAI dan NABI ILYASA' serta NABI ZULKIFLI dan mereka masing-masing adalah dari orang-orang yang sebaik-baiknya. ( Segala sifat yang mulia) ini, adalah menjadi sebutan penghormatan (bagi mereka). Dan sesungguhnya bagi orang-orang yang bertaqwa , disediakan tempat kembali yang sebaik-baiknya.( pada hari akhirat kelak). Iaitu beberapa buah Syurga tempat PENGINAPAN YANG KEKAL , yang terbuka pintu-pintunya untuk mereka.
(maksud ayat 48, 49, 50 surah Shod)

'Sesungguhnya, ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak akan habis-habis. Nikmat-nikmat ini ( adalah umtuk orang-orang yang bertaqwa)
(maksud ayat 54, 55 surah Shod)

2 comments:

pt ส่าหรีสี said...

Assalamualaikum mama,
Terima mama kerana selalu menyampaikan pesanan berharga dalam setiap entri mama.
Semoga segala urusan mama dipermudahkan oleh Yang Maha Kuasa.

Daddy Ziyyad said...

Salam Mama Ju..

Al Quran ni ke yg Datuk Azahri punya tu?