Tuesday, May 14, 2013

REPUBLIK TAMAN HIJAU

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
Jom duduk-duduk di Taman.

Pekerjaan saya- alih-alihkan pasu ke sana sini....
Terus menjalar dan berbunga.

Petunia.

Bunga limau kasturi dengan daun berkerekot.
Pisang cacat...



Meninjau pokok kesidang dll


Mangga sepasu. Banyak betul buah yang gugur...
Akar Dani yang baru bermusim.


Ros Jepun.


Daun berlubang di makan ulat.

Bunga kemangi.

Alhamdulillah.



5 comments:

Dr Singa said...

projek moss dah jadik??!

Kakzakie said...

Duduk-duduk luar rumah mesti ada bau harum semua bunga-bunga.

Daddy Ziyyad said...

Salam mamaju..

Unik la ros jepun tu..

sudipVSsenduk said...

rasanya semua mak macam ni kot, suka minta anak alih-alihkan pasu bunga. Dulu, saya lah yg selalu jadi 'mangsa' mengalih pasu... berat!

muniranabila said...

Saya pun peminat bunga dan berkebun... Tapi selalu tak menjadi so suka sgt tgk
kebun org lain.Kagum dgn usaha
Ju..teruskan dan kami tumpang tengok hihihi..