Wednesday, February 6, 2013

LAMAN - SEBELUM MAGRIB DAN SELEPAS SUBUH

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Sesungguhnya Kami menghidupkan orang-orang yang mati dan Kami tuliskan segala yang mereka telah kerjakan serta segala kesan perkataan dan perbuatan yang mereka tinggalkan. Dan ( ingatlah) tiap-tiap sesuatu Kami catatkan satu persatu dalam Kitab ( Ibu Suratan) yang jelas nyata.'
(maksud ayat 12 surah Yassin)
Laman.
 Limau nipis dalam pasu. Buah satu dua ..


 Pokok mangga. pisang, pandan dan tebu.
Cyasas dan Teratai.

Mangga dalam pasu, agaknya nak buah lagi.Tu baru tumbuh pucuk muda.
Di bawahnya buluh perindu.




Saya letakkan Bird Nest di hadapan rumah. Subhanallah , tiba-tiba pokok pakis tumbuh sama.


Nenas sarawak.



Jom masuk rumah azan pun dah berkumandang.
-

Lepas subuh. Rajinnya bos!
Sarang burung terpakai ni saya dapat dari kebun kami di Bangi.

Pokok menjalar yang sentiasa berbunga. Bunganya hanya bertahan sehari!
Kenapa dipanggil lidah kucing?

Pengaga.

Kedondong berbunga.


Cili.
Kedondong.


Jambu yang cacat.

Alhamdulillah.
Jom kita ke Laman.....
Sebarkan salam dan semarakkan amal.

8 comments:

Dr Singa said...

pokok menjalar yang berbunga sehari tu namanya Thunbergia laurifolia..
Pokok fevret saya..

pakkal saya tak ada pergola..kalau tak.. pasti saya tanam..

Kakzakie said...

Banyaknya pokok. Suka kakak tengok.

Jambu batu sarunglah Kak Ju bagi dia cantik sayang sebab boleh besar..

Daddy Ziyyad said...

Salam Mamaju..

Lidah kucing? 1st time saya dengar..hihihi..Lidah buaya saya kenal la...:)

Byk betul koleksi pokok bunga...saya teringin nak buat koleksi macam ni kat rumah...tapi tu la..saya tak serajin bos mamaju tu..ahahaha

Hjh Noralenna Abbas said...

Wow! Hebatnya kebun!!

Hjh Noralenna Abbas said...

Wow! Hebatnya kebun!!

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

menghijau....

makcikkantin said...

Wow mama ju...rajin nya....meriah kawasan rumah

Kesuma Angsana said...

epy belated birthday tuk en hubby moga kekal bahagia bersama selamanyer