Friday, November 16, 2012

MUHARRAM 2 - JOM! MELIHAT KEBESARAN CIPTAAN ALLAH!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

'Katakanlah kepada hamba-hambaku yang beriman, hendaklah mereka mendirikan sembahyang dan mendermakan apa yang Kami kurniakan kepada mereka, sama ada dengan merahsiakan pemberiannya itu atau dengan berterang-terang ...'
(Terjemahan ayat 31 surah Ibrahim )
'....Dermakanlah sebahagian daripada rezeki yang dikurniakan Allah kepada kamu...'
(Terjemahan ayat 47 surah Yassin)


Cuti sekolah datang lagi. Dah hampir seminggu.
Jom bersiar-siar di Lembah Klang dan kawasan sekitarnya!

Mahu ke mana?
Naik Bukit - Bukit Tinggi.
Naik Gajah - Kuala Gandah.
Naik Kuda - Putrajaya (Precint 5 )
Naik Basikal - Taman Botani/ Taman Wetland. Putrajaya.
Menikmati strawberi - Gohtong garden ( Dekat Sri Malaysia, Genting )

MAHA - 23- 2 hb November 2012.
BIG BAD WOLF  7 - 23 Disember 2012.




Anak saudara dari Tenggara, Johor.

Muzakir, Adlina, orang Beris Kubur Besar, Kelantan!

Menikmati Putrajaya.



Jom!

-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.
 Jom banyak-banyak berselawat.


10 comments:

afeezz said...

jom naek gajah kuala gandah... mcm best jer

Kakzakie said...

Semua nak boleh aje janji ada fulus. Moga keamanan dan keindahan ini dapat dinikmati dgn kesyukuran.

Bayangkan saudara kita di Palestine sekarang ni. Amat mengharukan. Bersama kita doakan saudara kita di sana kak ju.

mama ju, said...

Assalammualaikum,

Minggu dpn ni, tak pasti 19 atau 21/22 ada conference Palastine di PWTC, masuk percuma. Jom ramai2 hadir.

nadz said...

Assallamualaikum,

Mama Nadz suka tengok keindahan tempat yang dipaparkan, kerana jarak agak jauh kalau tidak cuti mcm ni nak pergi juga 'naik' segala macam esp teringin nak naik Gajah di Kuala Gandah.. jauh nun. nak bawa cucu jalan-jalan.
Salam maal Hijrah mama ju.

Teratak Hami said...

Suka tgk kawan2 pergi berjalan-jalan cuti sekolah.

ainhany said...

salam mamaju,

Nak pi pun kena tenguk cuaca jugak laa..alang2 bercuti kan mama kan

(amboi comey2 putra puteri mama berlatarkan lanskap yg indah )

salam maal hijrah

razijohari said...

coming insya allah.....

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

saya tak habis lagi pusing2 Putrajaya

Daddy Ziyyad said...

saya nak tanya la mamaju..ada ke khidmat sewa basikal kat Tmn Botani tu? teringin nak kayuh2 basikal macam mamaju buat tu :)

azieazah said...

Nak ikut juga kayuh beskal mcm Daddy Ziyyad..!