Friday, July 6, 2012

RUMAHKU SYURGAKU

16 Syaban 1433
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
'Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka(beritahu kepada mereka ) sesungguhnya Aku ( Allah )sentiasa hampir (kepada mereka ).Aku  perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila  ia berdoa  kepadaku. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu) dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik dan betul.'
(ayat 186 surah Al Baqarah)

Walau apa bentuknya, ia tetap rumah kediaman kita.
Gambar-gambar dari google.
Bentuk sepatu.

Kapal.

Rumah terbalik

Di Malaysia pun ada- di Sabah.

Pun terbalik...
Tepi laut- nyamannya. Bentuk apa ya?

Subhanallah!




Bakul?





Inspirasi dari zaman batu?


Lego?


Mana pintu masuk?

Macam ilusi....

Alhamdulillah

Ya Allah, kami mengharap kepadaMu, keredhaanMu dan memohon syurgaMu dan kami berlindung dengan Engkau dari kemurkaanMu dan dari neraka. Ya Allah bebaskanlah kami dan ibubapa kami dari neraka jahanam. Amin.

-
Sebarkan salam dan semarakkan amal.


7 comments:

Kak Izan said...

Rumah ku Syurga Ku... :)

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

Kakzakie said...

Kalau kakaklah rumah terbalik tu tak naklah macam pening tengok... Rumah bentuk beg kelakar sepasang dgn beg dia nak pergi belanja.:)

Hjh Noralenna Abbas said...

Home sweet home.

Marya Yusof said...

As salam mama ju,

Rumah upside down tu mmg wujud di KK kan ;)) Mcm2 bentuk maknanye mcm2 perangai & peel manusia ni... Tp yg paling buat Marya rs gayat rumah yg bentuk lego tu... mcm xstabil jek...hehehe... yg tepi laut tu mcm bentuk rumah igloo utk org2 eskimo ek :))

sonata anak kancil said...

sangat kreatif ! kita pun kreatif cara kita - rumahku syurgaku....jauh mana sekali pun berjalan2 - nak balik ke rumah sendiri jugak !