Monday, July 2, 2012

CERITERA SEBUAH BAY GARDEN- FESTIVAL FLORA

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.a
Firman Allah maksudnya ' Katakanlah Al Quran itu menjadi petunjuk  serta penawar bagi orang yang beriman.'
(surah Fussilat. 44)
Lambaian di muka pintu utama - bay garden.


Ada dua petugas. Sebenarnya masa ni tak di benarkan masuk lagi....tapi saya masuk sekejap untuk bergambar denga si pari-pari. Ada  tiga pari-pari menari-nari  .


Ini lawatan semula. Pandangan pertama jatuh kepada pokok bunga kertas sejauh mata memandang. Di hadapannya konon-konon sungai mengalir lesu. Di atasnya penuh dengan jatuhan bunga kertas yang layu.
Pokok palma pun ada di gigi sungai tu.

Terlihat ada tiga, empat wakaf/ pergola. Cantik !
Ala-ala tempat beradu,
Ada kerusi beradu, bantal dan lampu.

Boleh berangan-angan lagi......
Pemandangan dari tempat saya berangan tadi. Di tepian tasik....
Kemudian saya menuruni tangga kayu . Wah ada tempat lagi menarik! Macam tepian pantai!
Terasa macam di pulau persendirian....ada tiga pokok kelapa kuning dan ada tempat berangan lagi!
Boleh berbaring sambil menikmati tasik indah ciptaan Allah.




Tangkap ikan guna stail lama. Ada tempat menjerang air guna kayu...
Pergola di lihat dari bawah.

Dah berehat...kita pun baliklah....

Alhamdulillah.

Sebarkan salam dan smarakkan amal.








6 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum MJ...

mana gambar pari2nya? :)

kak nor tmj said...

salam Ju,

cantik bay garden tu ya

Kakzakie said...

Salam Kak Ju... kakak lihat tempatnya nyaman betul. macam nak baring golek-golek macam hindustan. Cantiklah bunga-bunga dia susun..

cheqna said...

ma
restoren nelayan tu kat titiwangsa =)

Hjh Noralenna Abbas said...

Cantik, tapi jika hari hujan, tentu air bertakung dalam kelambu pergola.

eda_ej said...

ingat nak pegi weekend lepas.. tp cam ssh plak bawak anak2 yang kecik nih.. tunggu la tahun2 depan.. hehehhe..