Saturday, June 30, 2012

PERMAISURI AGONG DI FESTIVAL FLORA, PUTRAJAYA

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Daripada Ibn Abbas ra berkata, bahawa sesungguhnya Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya ' Sesungguhnya Allah telah memaafkan ( keranaku) daripada umatku amal-amal yang khilaf dan lupa dan yang dipaksakan atas mereka,'
(riwayat Ibn Majah, Al Bathaqi, Al Tabarani, Al Hakim dan Al Daraqutni )
Hari ini bermulanya Festival Flora di Putrajaya.
DYMM Permaisuri Agong telah merasmikan Festival ini.



Kereta DYMM , bodyguard baru ke ? hehe
Selepas perasmian, DYMM dibawa melawat tapak ...

Buggy Diraja.
Saya mengabdikan banyak-banyak gambar DYMM untuk koleksi pribadi.
Jika kawan-kawan mahu ke sini, datang awal pagi. 9.00 pagi mula dibuka. Tiga, empat jam anda akan terbuai dengan kecantikkan bunga-bunga....

Cantik!

Majlis Perbandaran Pulau Pinang.


DYMM melawat tapak MPJohor Bharu.


Macam-macam taman ada, ada yang di dalam bangunan, ada taman budak-budak U dan budak sekolah, ada taman Majlis perbandaran dll.
Cengkerang besar itu di perbuat daripada botol mineral.

Kreatif sangat, cengkerang daripada bunga kekwa, kepala drp biji kacang hijau


Ini di Kementerian Wilayah Persekutuan. Lepas tandatangan, dapat mouse pad.
Orang kata " Best giler festival ni!"
Di luar kotak saya.....
Ini di gerai jualan. 


Gambar atas dan bawah  dari Majlis Perbandaran Johor Bharu Tengah. Saya sangat suka tatarias, rekabentuk juga reka letak taman ini. Duduknya di tepi tasik juga satu bonus bagi Majlis ini.
Ada kolam, ada wakaf berbentuk penyu, ada wakaf pandang tinjau.
Setiap pelawat akan di beri pen, buku dan tanda buku.




Di mana-mana ada bunga.


Farah pun minat bunga...

Bunga yang saya tak pernah lihat..



DYMM dan kerabat berangkat balik lebih kurang jam 12.30 TH.


Jom ke Festival Flora Putrajaya!

Sambung ...

'Aku berlindung kepada Allah dari godaan syaitan yang terkutuk. Amin'
-

Sebarkan salam dan semarakkan amal.

5 comments:

nadz said...

Assallamualaikum Mama JU,
Kalau dekat..mama nadz dah pergi berkali-kali..Sungguh indah..sgt menawan hati..macam di Everland Korea pada musim bunga!

Azie said...

Hmmm tercari cari, mana gambar Tuanku Hamimah

Hjh Noralenna Abbas said...

Kalau pergi, tak nak balik! Tak puas mata memandang. Oleh itu tengok gambar aje lah!

hajiMete said...

mana gambo DYMM permaisuri agong tuuu.. uhhhuuuu

Saya Disini said...

bestnye