Wednesday, March 7, 2012

DALAM HATI ADA TAMAN..

13 Rabiul Akhir 1433
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Saya sukakan  pokok-pokok. Saya suka  tanam pokok berdaun.,yang jenis berbunga agak kurang pandai menjaganya.
Itu pokok 'fern' dan petunia.
Gambar emak dan anak-anak.
Wakaf, buluh perindu dan cycass.

Saya tanam  juga kaktus dan bonsai. 
Longan , keledek dan teh hiasan.
Pokok ini menjalar dengan lebat sekali.
Kudup bunga saya kira ada ratusan, tapi ada hikmahlah agaknya bila berbunga hanya tahan sehari.

Daun kari, kaduk, buah ciku, bunga kedondong dan buah labu (hehe macam nak gugur..)


Penghias pagar helikonia.

Cempaka putih dan kenanga.


Cempaka hanya bertahan sehari.

Juga bertahan sehari.


Bersenang-senang di wakaf.




Buat projek apa ya?
Satu malam di taman.

-
Jom kita ....

Sebarkan salam dan semarakkan amal.

5 comments:

kaknor tmj said...

salam Ju,

cantik taman Ju, byk pokok bunga dan buah/sayur, teringin kak nak pergi rumah Ju,last pergi 2 thn lalu.

Ju, susah nak tulis komen skrg dibahagian 'prove you're not robot'. kadang2 tak clear huruf yg disuruh taip.kena taip 2/3 kali.

atuk said...

Assalamualaikum Mama Ju

hijau tetap menawan...

Imran@Copenhagen said...

Memang berbakat tangan Mama Ju. Semuanya nampak subur dan cantik menghijau. Sejuk mata memandang

afeezz said...

assalamualaikum mama : banyak nyer mama tanam pokok.. sejuk mata memandang..

Hjh Noralenna Abbas said...

Dalam hati ada taman, jangan dalam hati ada duri dah .Pokok-pokok berduri saya elakkan kecuali pokok ros! Dalam hati ada wangi!