Tuesday, October 11, 2011

AFEEZ DAH MAKAN MACARON?

Daripada Nawas bin Sim'an ra meriwayatkan daripada nabi Saw , Baginda  bersabda yang maksudnya
"Kebaikan adalah akhlak yang baik, sedangkan dosa adalah segala hal yang mengusik jiwamu dan engkau tidak suka jika orang lain melihatnya"
(Riwayat Ahmad, Al Bukhari dan Muslim)

Satu dua menjak ni, macaron menjadi fenomena kepada remaja. Sana sini orang  muda bercerita kesedapan macaron!
Macaron adalah kudapan Perancis. Agaknya Dato Imran di Paris sana hari-hari makan manisan ini.
Afeez dah rasa?
(gambar dr cik google)
Rasa? heem....manis sangat! Orang kata crispy di luar dan lembut di dalam. Sejujurnya
saya kurang menyukainya kerana terlalu manis....
Macaron boleh didapati di Harrods, KLCC
Riverside, PWTC.
Kemarin saya membelinya di kedai kek Lapis (sebelah kedai Yati Ayam Percik)
Macaron dibuat sendiri oleh anak  kelantan. Satu RM 3.. Ada yang jual dengan harga RM 1.80.
Ada RM 4.40 (filling import)
Diorang kata nak tahu macaron tu jadi atau tidak tenguk kepada 'skirt'nya (tu ada berombak-ombak di bawahnya)

Terimakasih kepada BHS kerana memberi tunjuk ajar kepada saya  cara-cara membuat macaron.. Hehe setakat ni tak mahir lagi.
BHS
http://boxhousestudio.blogspot.com/

Kepada sesiapa yang ingin merasai macaron, belilah dari rakan blog kita, Cik Min.

http://cikmin.com/

Assalmualaikum.
Sebarkan salam dan semarakan amal.

7 comments:

CekWa said...

salam...Nampak macam sedap je kan, belum pernah makan lagi macaron ni

afeezz said...

assalamualaikum mama : saya tak pernah rasa pon macaroon ni. dah lama teringin nak rasa tp tak tau nak dptkan kat maner. aper kate mama belanja? hehe

Ayah Zain said...

az x pernah tengok lagi ni. mesti manis tu. huhuhu

World of Azketom said...

pernah tengok, tapi tak pernah lagi merasa. huh, dugaan masa membuyung terhadap makanan tak datang lagi lah. Tapi, kalau dapat rasa pun sodap!

che mid said...

Salam Mama, lama dah tak jenguk. Che Mid singgah dari rumah baru ni.. follow balik ya..

Kakzakie said...

Salam Mama ju,

Kakak pun tak pernah makan lagi tapi kalau tengok ramai taman blogger dah buat sendiri. Manis sangat tu yg kakak rasa kurang minat...

boxhousestudio said...

Assalamualaikum Mama Ju

Dah lama sangat tak buat mac ni...

rindu kat mama...rindu rindu, BHS datang blog mama lah...^_*...