Friday, May 6, 2011

EDISI TERLEWAT.....


Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Hassan Ibnu Ali ra meriwatkan maksudnya........"Rasulullah ketika menunjuk sesuatu ,baginda selalu menggunakan seluruh telapak tangannya.Dalam keadaan takjub atau terkejut, baginda selalu membalik(telapak tangan). Ketika berbicara, baginda terbiasa menggunakan tangan untuk memperjelas perkataan dengan cara memukul-mukulkan telapak tangan kanan ke telapak kiri. Ketika marah, baginda berbalik dan berpaling. Ketika senang, baginda menundukkan pandangan. Tawa baginda adalah senyuman dan gigi baginda tampak seperti btiran salju"
(Riwayat Tirmizi)

Hehe taulah ini edisi terlewat. Tapi nak letak jugak.
Kami teringat-ingat semasa putera Wiliam kecil kami di sana. 3 tahun 3 bulan mengikuti cerita-cerita keluarga diraja England.
Banyak buku-buku mengenai Lady D yang masih dalam simpanan.
Kami juga mengunjungi istana Kesington, tempat tinggal Lady D.Melihat taman bunga terlarang, juga berpeluang memasuki istana tersebut (kena bayar...bahagian belakang dijadikan macam muzium...)

Itulah....dah kawin putera Wiliam sekarang....
Macammana dengan bujang-bujang di sini?

ASSALAMMUALAIKUM
SEBARKAN SALAM DAN SEMARAKKAN AMAL
JADILAH PENCINTA AL QURAN.

5 comments:

Kakzakie said...

Assalamualaikum mama ju,

Astaghfirullah.... mata kakak sakit pulak la mama. Entah apa-apa la nak jadi raja macam ini terkinja-kinja.....

Ummi Humaira said...

Assalamualaikum kakJu..

aduh kalau gini punya gelek bikin ummi pun boleh jadi kurus, he he he

atau boleh jatuh tersungkur

ainhany said...

salam mamaju,

hihi..wat kelakar pulak yer..

Perkhwinan ini mcm mngulangi kegemilngan lady D ...tentu pas ni ade beranika brand menggunakan nama Kate. untungnya kwin dng ank raja...

tahniah mama..citer ini akan jadi lagenda tau

Ummufaiz said...

Salam mamaju,

1 jer yg saya nk puji si Kate ni...mekap dia tersgt lah minimum dan tiada brg hiasan (rantai gelang bagai.X mcm pengantin kita...mekap dh mcm tepung gomak..

afeezz said...

assalamualaikum mama ju : kite tunggu harry kawan plak... mesti lebih meriah ade tari menari lagi nnt...