Monday, November 23, 2009

HUJUNG MINGGU 11







Biasanya kami bawa anak2 membeli belah,makan2,berziarah saudara, melawat kedai buku(ooh MPH Alamanda suatu yang mesti)melawat pameran..ooh ada 2 lagi sedang berlangsung yang belum kami kunjungi. Satu di Balai Seni Lukis Negara 'pameran lukisan antarabangsa'. Satu lagi 'Da Vinci' di Pusat Sains Negara.Saya baru perasaan Ketua Pengarah Balai Seni lukis Negara tu jiran depan rumah kami masa di Manchester dulu,Dr Najib Dewa .Minggu lepas bawa anak2 ke Pasar Seni. Ada satu tempat khas untuk para pelukis meluahkan karya dan menjual hasil karya mereka.Anak2 seronok dapat berjumpa pelukis yang sedang menghasilkan karya..Bagi cat air harga bagi yang kecil2 dalam rm300.yang besar rm 2000 keatas. Telitinya mereka menghasilkan bahan kreatif..

Minggu depan ni kalau tak ada aral nak ke Singapura melihat pameran dari Amir Shuib dari kumpulan matahati.Dengarnya dia buat pameran solo.Kumpulan Matahati dipilih mewakili Asia untuk diperkenalkan diperingkat dunia.3 tahun kehadapan ni mereka akan di bawa keliling USA.Peringkat pertama mereka dah di bawa ke California sebelum raya hari tu.Di sana lukisan mereka ditawarkan dengan harga bermula dari 15,000 dolar.

Kami selalu juga tengok lukisan Amir. Di Balai Seni Lukis Petronas,KLCC dah 3 kali .Menurut Amir lukisannya ada yang dibeli dengan harga rm40,000 ribu!Lukisannya penuh abstrak tapi melihat tajuk faham le sikit2...

No comments: